[elektro-etc] 250 milliard

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
Thu Jun 18 14:42:45 CEST 2009


jhidvegi írta:
>
> Nem bizony.
> Viszont egy másik megközelítés érdekelne. Hogy csinálják vajon a 
> franciák, amerikaiak?
ooo... jol ?
valahogy ugy tunik hogy naluk megy - de lehet hogy azert mert nekik 
olyan orszaguk van ahol nem harom ora hatartol hatarig a kozlekedes .
> A franciák azért érdekelnek különösen, mert ott van európában talán a 
> legcsúcsabb fejlesztés a nagysebességu vonatok terén. Ennek az a 
> lényege, hogy konkurrense lehet a repülésnek, legalábbis a nem túl 
> hosszú távokon.
talan epp ezert - a vonatjegy ara ott annyi amennyi - a kozlekedesrol 
van szo , tehat a vonat sokkal olcsobb es jobban mukodik mint a repulo - 
beljebb all meg , gyorsabban fejutsz ra , kevesebbet fogyaszt .
> De vissza a témához. Nem hiszem, hogy ilyesmi fejlesztések, vagy 
> akárcsak ennél szerényebbek is érdekelnék a franciákat, ha csak 
> veszteséggel lehetne utast szállítani. Szinte biztos, hogy a nagyseb 
> vonatokat nem áruszállításra fejlesztik.
egyertelmu .
> Vagyis lehet abban valami, hogy ha egy jól muködo vasúttársaság lenne, 
> és megszunnének azok a kedvezmények, amiket jószerivel már mindenki 
> igénybe vehet, akkor elfogadható jegyárak mellett is muködhetne az 
> gazdaságosan is.
pontosabban lehet hogy naluk is vannak kedvezmenyek , de kifizetik .
mert a jelenlegi jegyarak kulonbozetet az allamnak kene allnia es nem 
fizeti ki - ami vegulis mindegy - de igy konnyebb az embereknek beadni : 
mav veszteseg - vagy az allam nem fizeti ki a vallalasait - azt 
valasztjak ahol az allam mint szo nem kerul elo .

> Az is szinte biztos (látatlanban is), hogy olyan helyekre sehol 
> értelmes helyeken nem jár rendes vonat, amerre nincs utas.
lehet hogy itt a poen az egeszben .
hogy a vonat nem jo kis tavra - hiszen a ket vegponton kutyagolnod kell 
. a hosszutavok eletkepesek , ezek vagy eltartjak az allami 
kotelezettsegeket vagy sem .
> másfelé van. :-) Csak azért nincs ilyen tüntetés, mert nálunk nem a 
> nagysebesség a cél, hanem hogy ne legyen már a pálya olyan szar, hogy 
> néhány helyen csak 40-nel mehessen a vonat.)
http://www.168ora.hu/itthon/somogyban-lassabban-jar-a-vonat-mint-100-evvel-ezelott-37631.html
optimista .
ime egy felujitott vonal .

de a sporolas is megy magyar modra :
http://kotottpalya.blog.hu/2008/12/12/utasok_nelkul_futo_ic_szerelvennyel_sporol_a_mav
>
> Érdekelne hogy a francia vasút mennyibe is kerül, mármint 
> összességében, ott mennyi az, ami itt 250 milliárd. Vagy a többi, a 
> német, az angol...
nem hiszem hogy nagyot tevednek ha azt mondom hogy kb az 
autopalyaepiteshez hasonlo vagy annal is durvabb lenyulas a magyar vasut .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list