[elektro-etc] 250 milliard
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Jun 18 14:36:46 CEST 2009
Erdos Zoltan wrote:
> akkor tisztazzuk.. ma kishazankban mi az, ami nem valtana ki hozongest?
>
> ami egyertelmu a tomegek tamogatasat elvezne (a parlament felrobbantasan
> kivul :-) )
>
> semmi.
Így van. Ennek tükrében egy, az általad javasoltnál jóval szerényebb
változtatás (pár nyomorult szárnyvonal megszüntetése) se volt lehetséges.
:-)
> tehat meg kell csinalni dolgokat.. meg ha faj is..
Egyetértek. (Foleg, ha indokolatlan elonyök felszámolása jelenti azt, hogy
fáj.)
> mondjuk a mav eseteben orulnek, ha a gysev szepen lassan kivasarolna az
> egeszet es maradna a nyers adminisztracio munka nelkul.. mert akkor
> meglatszana, hogy mennyi felesleges embert tartott el..
Akkor, amikor üzletág eladásokkal kapcsolatban országos sztrájkokat
csinálnak a gaskóék, (250eFt/kop a bevételbol), akkor el tudod képzelni,
hogy nagyarányú leépítéseknél csendben maradnának?
> mondjuk azert nem orulnek, mert elveszitenenk egy strategiai agazatot..
> a labancok nem hulyek :-)
Ha magyar tuladonban lenne, de nem államiban, akkor nem lenne elveszve,
mint magyar stratégiai ágazat. Ha meg annyira stratégiai, hogy államinak
kell maradnia, akkor is valahogy el kéne érni, hogy megpróbáljon
gazdálkodó szervezet módjára muködni. Na ez az, amiben én rohadtul nem
hiszek.
Viszont nem látom akadályát, hogy úgy muködjön maszekként, hogy a
szerzodésben lenne valami kitétel, hogy bármikor, amikor olyan helyzet
van, az állam diszponálhat fölötte. Mittudomén háborús helyzetben (ne
legyen ilyen) simán megtehessen bármit, ami szükséges, valamint annak is
benne kell lennie, hogy nem számolhatja fel az egészet, meg még biztos egy
csomó dolognak benne kéne lennie pont azért, mert stratégiai az ágazat.
Ennek megfeleloen el tudok képzelni némi állami hozzájárulást annak
fejében, hogy az állam által teljesítendo, üzletileg indokolatlan vagy
értelmetlen dolgokat is megcsinálják vagy megtartsák. Hogy hülyeséget is
írjak, pl ne lehessen az utazó közönségben válogatni, hogy tudomisén
paraszt néni kosarakkal nem szállhat fel meg ilyenek. Vagy legalábbis
legyenek ilyen járatok is.
Az biztosnak tunik, hogy egy olyan valaki vagy csoport, amelyiknek érdeke,
hogy sok pénzt hozzon, az - ha hagyják és ért hozzá - olyan irányban
fejleszt, hogy ez teljesüljön is.
Aztán nem is biztos, hogy muszáj a teljes privatizáció. Pl a GYSEV egész
európában csinál árufuvarozást, és ehhez nem kell neki a sok európai
vasúttársaságot magáénak tekintenie.
Szóval lehet, hogy eloször csak be kéne engedni az országos
személyszállításba, és majd az utazó közönség dönt, hogy mit akar. (Aztán
az is lehet, hogy ez így hülyeség, bevallom, nem vágom eléggé a témát.)
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list