[elektro-etc] 250 milliard

Abraham Gabor abraham at plus7.hu
Thu Jun 18 10:55:14 CEST 2009


> >>> Valamikor egy vivmany volt a vasut a lovaskocsik koraban, de ha ma a
> >>> kozuti szallitas olcsobb, vagy ugyanannyi de nem nyel le 250
> >>> milliardot evente, akkor talan azzal kellene szallitani. Ha a
> >>> teherszallitas gazdasagos, akkor terhet kell szallitani. Vagy az is
> >>> csak ugy mukodik, ha a 250 milliard fenntartja a palyat, meg
> >>> dolgozokat meg infrastrukturat? Vagy oda nem megy a penzbol semmi,
> >>> csak a szemelyszallitasra? Jo lenne szamokat is tudni, hany utas van,
> >>> ahhoz mennyi busz kellene, mennyit kellene az utak
> >>> javitasara/fenntartasara kolteni stb.
> >>>
> >
> > Ezt mar egy csomoszor megbeszeltuk. Van sok gazdasagtalan vonal,
> > ahol napi 10-20 ember utazik, annak zome radasul nem is fizet.
> >
> igen . ezt mondtak . csak semmi sem tamasztja ala , mert nem leteznek
> statisztikak (egyebkent az egeszsegugyben sem lesznek par honapon belul)

De vannak pontos statisztikak.


> > Ezeket be kellene zarni. Be is akartak, de jott a
> > "kormany szandekosan tonkreteszi a kistelepuleseket" kezdetu sirankozas.
> >
> ezeket be lehet es keresztet vethetsz a telepulesre - vagy a nyereseges
> teherszallitas rovasara uzemeltetheto - de azt eladtuk alola .

Miert is nem kozlekedhetnek az emberek busszal ezeken a telepuleseken ?

> nalunk mindig van ceges lab ami epp minuszos - a tobbi eltartja - tulel
> . ha minden labat levagnek ami abban a honapban epp veszteseges , mar
> reg feladtam volna mindent .

Mert azt remeled, hogy egyszer nyereseges lesz. De ez nem lesz az, soha.
A vasuti kozlekedes keves utasnal garantaltan veszteseges.


> > Annyi a kedvezmeny, hogy szinte alig van jegybevetel. Ezt is meg kellene
> > szuntetni. Ez meg "brutalis megszoritas".
> >
> jo lenne tudni hogy mibe kerul egy jegy valojaban - es mibe kerul az
> allamnak .
> > Egyetlen pozitivum van, hogy a MAV talan az orszag legnagyobb
> munkaadoja,
> > sok tersegben szinte az egyetlen.
> >
> meg egy oriasi infrastruktura ami ha beindul a gazdasag , akkor majd
> sokat tud hozni - ha marad belole valami addig

Az infrastruktura marad, a teherszallitas miatt. Ahol az nincs,
ott a valsag utan sem fog hozni.

Gabor



More information about the Elektro-etc mailing list