[elektro-etc] 250 milliard

Abraham Gabor abraham at plus7.hu
Thu Jun 18 09:23:27 CEST 2009


> >> Inkabb ugy tennem fel a kerdest hogy van-e orszag ami nem tart fenn 
> >> vasutat es strategiai agazat-e , tehat megtehetjuk-e hogy ne legyen?
> >
> > Nekem ugy tunik, mintha egy regrol ittmaradt muszaki emlek lenne, ami 
> > kiallitasi targynak jo, de mukodtetni baromi gazdasagtalan. Mintha 
> > fenn akarnank tartani a szikratavirok halozatat, es at akarnank 
> > eroltetni rajta mondjuk 1 megabitet.
> miert akarja akkor az osztrak allam uzemeltetni a teherszallitast ? 
> miert nem adta meg fel egesz europa ?
> 
> valami itt nem stimmel .
> > Valamikor egy vivmany volt a vasut a lovaskocsik koraban, de ha ma a 
> > kozuti szallitas olcsobb, vagy ugyanannyi de nem nyel le 250 
> > milliardot evente, akkor talan azzal kellene szallitani. Ha a 
> > teherszallitas gazdasagos, akkor terhet kell szallitani. Vagy az is 
> > csak ugy mukodik, ha a 250 milliard fenntartja a palyat, meg 
> > dolgozokat meg infrastrukturat? Vagy oda nem megy a penzbol semmi, 
> > csak a szemelyszallitasra? Jo lenne szamokat is tudni, hany utas van, 
> > ahhoz mennyi busz kellene, mennyit kellene az utak 
> > javitasara/fenntartasara kolteni stb.

Ezt mar egy csomoszor megbeszeltuk. Van sok gazdasagtalan vonal,
ahol napi 10-20 ember utazik, annak zome radasul nem is fizet.
Ezeket be kellene zarni. Be is akartak, de jott a
"kormany szandekosan tonkreteszi a kistelepuleseket" kezdetu sirankozas.

Annyi a kedvezmeny, hogy szinte alig van jegybevetel. Ezt is meg kellene
szuntetni. Ez meg "brutalis megszoritas".

Egyetlen pozitivum van, hogy a MAV talan az orszag legnagyobb munkaadoja,
sok tersegben szinte az egyetlen.

Gabor
 



More information about the Elektro-etc mailing list