[elektro-etc] 250 milliard
Abraham Gabor
abraham at plus7.hu
Thu Jun 18 09:23:27 CEST 2009
> >> Inkabb ugy tennem fel a kerdest hogy van-e orszag ami nem tart fenn
> >> vasutat es strategiai agazat-e , tehat megtehetjuk-e hogy ne legyen?
> >
> > Nekem ugy tunik, mintha egy regrol ittmaradt muszaki emlek lenne, ami
> > kiallitasi targynak jo, de mukodtetni baromi gazdasagtalan. Mintha
> > fenn akarnank tartani a szikratavirok halozatat, es at akarnank
> > eroltetni rajta mondjuk 1 megabitet.
> miert akarja akkor az osztrak allam uzemeltetni a teherszallitast ?
> miert nem adta meg fel egesz europa ?
>
> valami itt nem stimmel .
> > Valamikor egy vivmany volt a vasut a lovaskocsik koraban, de ha ma a
> > kozuti szallitas olcsobb, vagy ugyanannyi de nem nyel le 250
> > milliardot evente, akkor talan azzal kellene szallitani. Ha a
> > teherszallitas gazdasagos, akkor terhet kell szallitani. Vagy az is
> > csak ugy mukodik, ha a 250 milliard fenntartja a palyat, meg
> > dolgozokat meg infrastrukturat? Vagy oda nem megy a penzbol semmi,
> > csak a szemelyszallitasra? Jo lenne szamokat is tudni, hany utas van,
> > ahhoz mennyi busz kellene, mennyit kellene az utak
> > javitasara/fenntartasara kolteni stb.
Ezt mar egy csomoszor megbeszeltuk. Van sok gazdasagtalan vonal,
ahol napi 10-20 ember utazik, annak zome radasul nem is fizet.
Ezeket be kellene zarni. Be is akartak, de jott a
"kormany szandekosan tonkreteszi a kistelepuleseket" kezdetu sirankozas.
Annyi a kedvezmeny, hogy szinte alig van jegybevetel. Ezt is meg kellene
szuntetni. Ez meg "brutalis megszoritas".
Egyetlen pozitivum van, hogy a MAV talan az orszag legnagyobb munkaadoja,
sok tersegben szinte az egyetlen.
Gabor
More information about the Elektro-etc
mailing list