[elektro-etc] fejlődés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Jun 16 13:32:27 CEST 2009


Acs Gabor wrote:

> Egy másik tanár panaszkodott, hogy ő nem tud 24 frame/másodperccel
> ugrálni a történelemórán a tábla előtt. A gyerekek otthon a TV előtt
> ehhez szoktak, és ő beszélhet bármilyen érdekes dologról, az nekik
> unalmas. Történelem tanárról van szó, ráadásul fiatal, nagyon jó fej
> valaki, biztos vagyok benne, hogy annyira érdekesen adta elő a
> történeteit, amennyire az egyáltalán lehetséges.

Na itt a lényeg. Szerintem ma nincs ebben az országban egy középiskolai 
tanár sem, aki nem a hagyományos módon tanítana jobban vagy rosszabbul. 
Ergo csak unalmas lehet. :)

Magyartanár detto. A mai rendszerben a középiskola végéig kétszer veszik 
végig szarul az egész történelmet, és időrendben az irodalmat. A régi 
költők-írók debilek voltak ezek szerint, a maiak meg a felnőtteknek írtak 
akár gyerekverseket is. Szerintem úgy szar az egész, ahogy van. Főleg, ha 
azt nézzük, hogy a magyar oktatási rendszerben dolgozók általános célja: 
megtudni, mit nem tud a gyerek. Kikutatni, hogy miben tehetséges, és abban 
az irányban fejleszteni? Ne már! Ha mégis kikutatják, hogy mi megy neki 
könnyen, és mi nehezen, nagy erőket fordítanak rá (esetleg), hogy amiben 
nem tehetséges, azt tanulja intenzíven. Feje tetején áll az egész. Csoda, 
hogy eddig valamire használható gyerekek kerültek ki. Ha egy vállalatnál 
is ezt tennék (mindenki azt csinálná gőzerővel, amiben a legszarabb), 
onnan semmi nem jönne ki.
Csak azért jön ki mégis használható emberanyag ebből az iskolarendszerből, 
amiért a betegek a kezelés ellenére meg tudnak gyógyulni. :-) Élő 
emberekről van szó, pusztán ezért.

> Egy matektanár elmondta ugyanezt, hozzátéve, hogy semmilyen eszköze
> nincs rendet tartani az órán. Ezt vagy tudja a gyerek, vagy nem. De

Ma - szerintem - ezek a tanárok nem pedagógusok. Egyszerűen bevallják vagy 
nem, nem tudják a szakmájukat. Anyagleadók, semmi mások. Ez a pálya az, 
ami a legjobban erodálódott, hiszen akárki akárhova próbált menni 
továbbtanulni, ha sikertelen volt, mindig ott állt a lehetőség: tanárnak 
még felvesznek. Szar fizu, kis tekintély, gyenge képességek... ezek szépen 
erősítették egymást az elmúlt évtizedek alatt. Jól mutatja ezt, hogy 
alaposan el is nőiesedett a pálya.

Emléxem, az én gyerekkoromban matek, fizika, orosz, történelem, torna, 
ezeket férfi tanárok tanították, az ofő is férfi volt. Szeretet, 
megbecsülés, tisztelet övezte őket. Meg még pár tanárnőt, de nekik már 
voltak problémáik. (Magyar, biosz, fölrajz... ) Intrika, megszégyenítés... 
velük jött be. Későbbi osztálytalálkozón tudtam meg olyan csajszitól, aki 
végig kitűnő volt mindenből, hogy a magyartanárnőt ő se kedvelte.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list