[elektro-etc] lendkerekes buszok
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Fri Jun 5 06:03:16 CEST 2009
vajk fekete wrote:
> nyilvan nem buszsoforrel jart a sinbusz.
Nem a sofőrrel van a baj, hanem hogy a kezelőszervek olyanok, mint a
buszban, tehát a féknek pedálja van, innentől akár mozdonyvezető is
vezetheti, nem lesz jó.
Mindenképpen valami olyat sejtek, hogy a busztól elvártak valami buszra
jellemző feeling-et, és nem kapták meg.
Jó, a sínfékes dolog nem ide való, azt hagyjuk.
> szerintetek siman lehet egy 100t vasuti kocsi megallitasara meretezett
> es tervezett
> fekkel egy 10t buszt rendesen adagolva fekezni?
Nincs 100 tonna a vasúti kocsi, van olyan is, ami kb akkora, mint a busz.
Nincs elvi akadálya, hiszen csak attól függ a fékhatás, hogy mekkora a
rászorító erő. Ezt a levegővel elég finoman lehet változtatni. Valószínű,
hogy egy jólábú :-) masiniszta tudja szépen fékezni, de ha elkúrja, akkor
beletapos, és megcsúszik a kerék, és létre is jön a szögletes kerék
effektus. Gondolom nem azért nem vált be (megint az utána nem olvasás
ugye), mert nem sikerült sosem belőni a féktávot, mert ezt meg lehetne
tanulni, hanem azért, mert nagyon sokszor kellett a kereket javítani.
Az is belejátszhatott, hogy a vaskerekek meg a hozzájuk tartozó
hóbelevanc miatt jó marha nehéz lett a jármű, jóval nehezebb, mint volt
korábban, így a fogyasztás nem jött ki olyan gazdaságosra, mint várták.
Aztán azt is el tudom képzelni, hogy nem volt elég a szállító kapacitása a
probavonalon, sokan lemaradtak...., a kevés elszállítható embert lassan
tudta vinni, mert ugye lassan indul, lassan fékez...
Tényleg, az indulás. Mivel csak 1 hajtott tengely van, lehet, hogy ha
adott neki, kipörgött, ha rendesen indult, akkor is a kuplungot
szétcseszte lépten-nyomon, mert hosszan kell kuplungolni minden
indulásnál. Nem ez volt a baj?
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list