[elektro-etc] lendkerekes buszok

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Fri Jun 5 06:03:16 CEST 2009


vajk fekete wrote:
> nyilvan nem buszsoforrel jart a sinbusz.

Nem a sofőrrel van a baj, hanem hogy a kezelőszervek olyanok, mint a 
buszban, tehát a féknek pedálja van, innentől akár mozdonyvezető is 
vezetheti, nem lesz jó.

Mindenképpen valami olyat sejtek, hogy a busztól elvártak valami buszra 
jellemző feeling-et, és nem kapták meg.

Jó, a sínfékes dolog nem ide való, azt hagyjuk.

> szerintetek siman lehet egy 100t vasuti kocsi megallitasara meretezett 
> es tervezett
> fekkel egy 10t buszt rendesen adagolva fekezni?

Nincs 100 tonna a vasúti kocsi, van olyan is, ami kb akkora, mint a busz.
Nincs elvi akadálya, hiszen csak attól függ a fékhatás, hogy mekkora a 
rászorító erő. Ezt a levegővel elég finoman lehet változtatni. Valószínű, 
hogy egy jólábú :-) masiniszta tudja szépen fékezni, de ha elkúrja, akkor 
beletapos, és megcsúszik a kerék, és létre is jön a szögletes kerék 
effektus. Gondolom nem azért nem vált be (megint az utána nem olvasás 
ugye), mert nem sikerült sosem belőni a féktávot, mert ezt meg lehetne 
tanulni, hanem azért, mert nagyon sokszor kellett a kereket javítani.

Az is belejátszhatott, hogy a vaskerekek meg a hozzájuk tartozó 
hóbelevanc miatt jó marha nehéz lett a jármű, jóval nehezebb, mint volt 
korábban, így a fogyasztás nem jött ki olyan gazdaságosra, mint várták.

Aztán azt is el tudom képzelni, hogy nem volt elég a szállító kapacitása a 
probavonalon, sokan lemaradtak...., a kevés elszállítható embert lassan 
tudta vinni, mert ugye lassan indul, lassan fékez...

Tényleg, az indulás. Mivel csak 1 hajtott tengely van, lehet, hogy ha 
adott neki, kipörgött, ha rendesen indult, akkor is a kuplungot 
szétcseszte lépten-nyomon, mert hosszan kell kuplungolni minden 
indulásnál. Nem ez volt a baj?

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list