[elektro-etc] lendkerekes buszok

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Thu Jun 4 23:51:38 CEST 2009


nyilvan nem buszsoforrel jart a sinbusz. 

az egyik fo kulonbseg a villamos es a vonat kozott, hogy elobbinek van sinfekje. ha muszaj, kozuti jarmutol megszokotthoz hasonlo fektavval meg tud allni. 

ezert van pl, hogy a villamosnal minden tovabbi nelkul vannak mezei lampas keresztezodesek, ahol a villamos "pirosat" kap, megall, var, zoldre indul. ezzel szemben a vonatnal a keresztezodesben mindig a vonatnak van elsobbsege, ha piros neki egy jelzo, akkor elotte x kilometerrel egy masik jelzon mar az a jelzes van hogy vigyazz, a kovetkezo piros lesz. a vonatnak nem kell tudni a belathato szakaszon megallni. 

nyilvan a sinbusztol is a vasuti szabalyok betartasat varjak el, hiszen vasuton megy. 

szerintetek siman lehet egy 100t vasuti kocsi megallitasara meretezett es tervezett fekkel egy 10t buszt rendesen adagolva fekezni?

vajk




________________________________
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Thursday, 4 June, 2009 22:19:12
Subject: Re: [elektro-etc] lendkerekes buszok

hobilobi wrote:

> A vasútnál a fékezés nem ilyen egyszerű.
...
> Egy 100t-ás szóló mozdony fékútja 100km/h-ról 800m körül van.

Ez lehet a dolog nyitja. A busznál ez nem elfogadható lassulás, nem tudták megszokni, használni. Lehet, hogy a vasútnál a fékezés nem úgy megy, hogy valaki nyom egy pedált, és azzal arányos a fékerő, hanem engednek a rendszerből levegőt... szóval ha nem nyúl hozzá, akkor egyenletesen lassul. A buszsofőr meg nyomkodja a féket egyenetlenül, ez nem jó módszer itt.

hjozsi 



      


More information about the Elektro-etc mailing list