[elektro-etc] lendkerekes buszok

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Thu Jun 4 18:18:58 CEST 2009


Te azt mondod, hogy a tomeg novelesevel nem javult volna a lassulas. En csak annyit mondtam, hogy a lassulas volt nyilvan tul kicsi.

Amit irsz, az ugy van ha fizikaoran vagyunk. 
En hajlamos vagyok elhinni, hogy a valosag cizellaltabb mint ez az egyszeru modell. A fizikaorai modell szerint pl a sin es a kerek egyetlen nulla feluletu ponton erintkezik. Ekkor ugyanazon modell szerint az erintkezesi ponton vegtelen nagy a nyomas. Ugyanazon fizikakonyv szerint ekkor a vas meg kell follyon, ergo nem egyetlen ponton erintkezik, ellentmondasra jutottunk. Tehat a modell elegtelen a jelenseg vizsgalatara, hibas, jobb modell kell. 

vajk




________________________________
From: Charles Hoss <charles.hoss at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Thursday, 4 June, 2009 18:09:15
Subject: Re: [elektro-etc] lendkerekes buszok

vajk fekete írta:
> amekkora gyorsulas elerheto, akkora lassulas is tuti elerheto. 
> a sinbusznal gondolom megelegedtek egy szar gyorsulasi ertekkel, viszont az ezzel egyuttjaro szar lassulas biztonsagilag nem volt elfogadhato.
>  
hogyan fekez a mozdony ? valahogy belekapaszkodik a sinbe ? megfolyik alatta a sin ?
mert ha mondjuk hatarra fekezi a kerekeket , akkor a fs=mu*f(osszeszorito)
ez utobbi pedig m*g - tehat az f surlodasi ero teljesen aranyos a cucc tomegevel es a cucc mozgasi energiajaval - tehat ha ketszeresere novelem a tomeget , attol nem all meg hamarabb , max jobban elmelegszik a fekbetet .

nekem ugy tunik hogy tapadasi surlodasig elhuzva a fek a tomeggel aranyos fekerot tud produkalni . a mozgasi energia amit meg kell fogjon azonos temporol szinten a tomeggel aranyos tehat nem fugg a szerelveny tomegetol a fekut ha nem terhelodik tul semmi - de csokkeno tomegtol nem terhelodhet tul .
hogy van ez ? van valami filmreteg a sinen amit at kell torjon ? pl avarnal el tudom kepzelni hogy a busz nem eleg ahhoz hogy a sinig leassa magat .
mit nem latok ?
ez elemi fizikanak tunik , ekkora hulyeseget gondolom nem rontottak el a wikipedian .
vagy ez megint valami elvtarsias jol hangzo indok hogy miert is kellett sokkal dragabban masoknak munkat biztositanunk es ezzel sokkal tobb gazolajat fogyaszto vackokat beszereznunk dragan ?
(amiknek mellesleg tortek a tengelyei egy idoben ?)

bye
dexter

> vajk
> 
> 
> 
> 
> ________________________________
> From: Charles Hoss <charles.hoss at gmail.com>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Thursday, 4 June, 2009 17:29:51
> Subject: Re: [elektro-etc] lendkerekes buszok
> 
> Ökrös Miklós írta:
>  
>> Sziasztok!
>> 
>> A napokban volt téma mindenféle vonat-autóbusz-taxi, melyik kifizetődöbb
>> beszélgetés. Abból a topicból már sajnos nincs levelem, amire
>> válaszolhatnék, ezért bátorkodtam ide írni.
>> 
>> Anno egy Ikarus buszból próbáltak motorvonatot készíteni.
>> Itt van róla a wiki cikk:
>> http://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_Ikarus_260
>>    
> hogy is volt az a resz hogy tetszoleges sulyu eszkozt azonos tapadasi egyutthato eseten a fek azonos modon fekezi meg ? :)
> 
> erdekes tortenet .
> 
> bye
> dexter
> 
> 
>      
>  


      


More information about the Elektro-etc mailing list