[elektro-etc] dizel

Famulus Számítástechnika hwsw at famulus.hu
Mon Jun 1 17:05:23 CEST 2009


Fuzesi Arnold wrote:
>> Azért a csaknem nulla forgalom a vasut szempontjabol mast jelent
>> mint mondjuk egy család szempontjából h a gyerek h el tud-e menni
>> oskolába valamilyen modon vagy sem... Nehol eleg kritikus volt a
>> helyzet.
>>
>> Mondjuk nyilvan a media fel is fujta h legyen mint hoborogni.
>> De el tudom kepzelni hogy kicsit agyatlanul mentek a dolgok :)

Az elottem lévo szárnyvonalon is megszunt a személy forgalom.
Teher forgalom még van heti 4-5 szerelvény kocog el rajta...rönkfáért.

A kis piroson általában 4-6 fo utazott az utóbbi években.

Ha felteszem, hogy ez a teherforgalom elég a sínek fenntartáshoz!
Akkor marad kopaszon egy masiniszta "müködtetésének"
a bére a személy forgalomra...

Ami ugye minimum 4 járat pár, a panaszok elkerülése okán.
Ez bizony kb. 1 fo teljes munkaidjét kívánja....

A masiniszta, pedig  neméppen egy kis fizetésu ember :-)
Havi félmillába igencsak belekerül szerintem cakk-pack.
Azaz napi 15-18 eFt árbevétel kell csak rá.

A kis piros müködtettése is lehet mondjuk 80 Ft/km minima
Így  a 2x30km, 30 nap, 4X az a másik fél millió Ft...

Szóval minima is napi 30-35-40 eFt lenne a kispiros járatása!

Ez még NAPI 20 teljes hosszon oda-vissza útazó utassal is,
hááát ...bizony 1500-2000 Ft/útazás árú jegyet jelentene...
...amit  falusi, kis pénzu utasnak kéne eladni!!!

De nincs húsz utas, pláne a teljes útra és
foleg nincs ennyi minden egyes napra ...!!!!!!!!!!

Alternatíva-e a saját autóval melóba járni, beutazni a városba ?
Napi 60 km, 40-45 Ft/km az 2400-2700 Ft/nap....

Gyakorlatilag még egyedul utazva is versenyképes az autó,
mert a vonatjegy mellé általában ugyebár kell a helyi bérlet is
ami cirka 5000 Ft/hó...plusz autóval megmarad a
gyorsabb be/haza utazás, a kötetlenebb mozgás,
ügyintézés, vásárlás lehetosége is...

Szóval szerintem a szárnyvonalak fenntartása
személy szállításra ....gazdaságosan nem megoldható.

Ugynígy az AUTÓBUSZOS megoldás sem!!!!!
Hasonlóan költség okokból...az is totál veszteséges.

...mi a kiút ?!

AZOKNAK akiknek indokolt a rendszeres utazásuk
(meló, suli) el kell engedni a az SZJA-ból mondjuk
a fenti 40 Ft/km-bol 25 Ft/km, "állami támogatás pótlás"-a jogcímen.
Szükség esetén, (kis jövedelem, tanuló) kifizetni kp.-ben ezt és kész.
Szigoruan csak az otthon-melohely, otthon-iskola viszonylatban persze.

Az orvoshoz utazást elvileg a TB most is téríti, ezt a kérdést,
tehát e korben csak rendbe kéne tenni szervezésileg...

...melo, tanulás, betegség megoldva....mi maradt még ?
A többi utazás meg nem az "állam" hatásköre szerintem
....a kis faluk esetében sem...

De ám legyen, a város elérésére heti egy utazás
még belefér...ügyintézési, bevárlási átalány címén.

Még ekkor is messze kevesebb adó forintba kerülne,
mint a kihasználatlan vonat/busz járatok fenntartása.

ill. a városok tömegközlekedésének támogtása
is legalább ilyen drága per polgár alapon számolva.


KJ

>> On 2009. 06. 01. 16:09, jhidvegi wrote:

>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>> Valszeg azzal is az a gond mint a BKV-val.
>>>> Amit kinalnak helyette nem alternativa...
>>>
>>> Mármint a csaknem nulla forgalmú szárnyvonalakkal? Ott nincs kinek
>>> kínálni bármit is! Illetve hallottam olyasmit, hogy ha háztól házig
>>> taxi vinné az illetoket, az is olcsóbb lenne. :)
>>>
>>> hjozsi
>>>
>>
>
>
>
>
> No virus found in this incoming message.
> Checked by AVG - www.avg.com
> Version: 8.5.339 / Virus Database: 270.12.48/2148 - Release Date:
> 06/01/09 06:09:00 



More information about the Elektro-etc mailing list