[elektro-etc] F1 ciklois
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Jul 26 20:47:27 CEST 2009
trebi at algoritmic.hu wrote:
> videón, hogy a tereptárgyakhoz képest is közeledik), a becsapódáskori
> sebességkülönbség szerintem bőven 300 fölött volt.
m=0,8kg legyen.
v=300km/h=83m/s
s=v^2/2a legyen 0,1m, ez alatt gyorsul fel Massa fejének a sebességére a
rugó (biztosan kevesebb)
Ebből a=34ezer m/s2,
F=m*a=27500N=2750kp lenne, ha egyenletes lenne a gyorsulás. Nem
egyenletes, tehát csúcsban biztos nagyobb volt.
Azt mondták hogy 1 tonnának felelt meg az erő. Valszleg ott is számolt
valaki. Ez csak úgy lehet, hogy a feje melletti kiemelkedéshez verődött a
rugó nagyobbik része, vagy a másik lehetőség, hogy erősen ferdén kapta el.
A képek alapján a 45 fok már túlzás. (Értem ezalatt, hogy a bukósisak
becsapódási felületére eső merőleges mennyit tér el a menetiránytól)
Szóval az az érzésem, hogy az az erő jóval nagyobb volt a bemondottnál. A
fenti közelítő számításban mindenben a kisebb erő irányában tértem el,
kivéve, hogy nem vettem figyelembe a becsapódási hely szögét. Ha a rugó
helyzete olyan, hogy az oldala csapódott be, a felgyorsulási táv jóval
rövidebb. Az egyik felvétel ezt mutatta, a rugó helyzetét az utolsó
pillanatban. Elképesztő erő jöhetett létre.
Lehet, hogy az 1 tonnát már a fején kell érteni a srácnak. Kb fél ms ideig
hathatott.
More information about the Elektro-etc
mailing list