[elektro-etc] F1 ciklois

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sun Jul 26 20:47:27 CEST 2009


trebi at algoritmic.hu wrote:

> videón, hogy a tereptárgyakhoz képest is közeledik), a becsapódáskori
> sebességkülönbség szerintem bőven 300 fölött volt.

m=0,8kg legyen.
v=300km/h=83m/s
s=v^2/2a legyen 0,1m, ez alatt gyorsul fel Massa fejének a sebességére a 
rugó (biztosan kevesebb)
Ebből a=34ezer m/s2,
F=m*a=27500N=2750kp lenne, ha egyenletes lenne a gyorsulás. Nem 
egyenletes, tehát csúcsban biztos nagyobb volt.

Azt mondták hogy 1 tonnának felelt meg az erő. Valszleg ott is számolt 
valaki. Ez csak úgy lehet, hogy a feje melletti kiemelkedéshez verődött a 
rugó nagyobbik része, vagy a másik lehetőség, hogy erősen ferdén kapta el. 
A képek alapján a 45 fok már túlzás. (Értem ezalatt, hogy a bukósisak 
becsapódási felületére eső merőleges mennyit tér el a menetiránytól)

Szóval az az érzésem, hogy az az erő jóval nagyobb volt a bemondottnál. A 
fenti közelítő számításban mindenben a kisebb erő irányában tértem el, 
kivéve, hogy nem vettem figyelembe a becsapódási hely szögét. Ha a rugó 
helyzete olyan, hogy az oldala csapódott be, a felgyorsulási táv jóval 
rövidebb. Az egyik felvétel ezt mutatta, a rugó helyzetét az utolsó 
pillanatban. Elképesztő erő jöhetett létre.

Lehet, hogy az 1 tonnát már a fején kell érteni a srácnak. Kb fél ms ideig 
hathatott. 



More information about the Elektro-etc mailing list