[elektro-etc] Globál
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Mon Jul 20 00:20:23 CEST 2009
Rögtön az elején exkuzálnom kell magam, két okból is. Egyik, hogy max.
félévente egyszer megyek a tecsóba, csak akkor, ha már nincs más
lehetőség. Másik, hogy nem vagyok egy feljelentgetős típus, sőt eléggé
utálom az ilyesmit.
Szóval ma este az Aréna pláza tecsójába kellett mennem. Röviden
összefoglalva a dolgot, közölték hogy 10 után nincs vevőszolgálat, nem
adnak számlát, jöjjek reggel. Vagy várjam meg amíg elfogynak a vevők,
majd akkor beszáll a nő a vevőszolgálatra. Mondtam, hogy nem tudok
reggelig várni, meg órákat sem (a polcok közül kígyózott a sor, én
gyerekkel voltam, meg különben is), nekem most kell a számla. Nő
hátatfordít, kész. Negyed óra számlakérés után kértem a vásárlók
könyvét, válasz ugyanaz. Kértem az üzletvezetőt, detto. Nem részletezem,
fél óra után számlával a kezemben jöttem ki, de gondolkoztam kicsit ezen
a dolgon. Az, hogy bezárják 10-kor a vevőszolgálatot, az felső döntés. A
biztonsági őrrel többször berádióztattam a vezérnek, hogy jöjjön ki, de
nem jött ('biztos nem ér rá'). Arra jutottam, hogy a multi áruház
ugyanolyan, mint pl. a bankok, egy nagy, virtuális lénynek mutatja
magát, ahol minden utasítás jön valahonnan, senki nem tud tenni semmit.
Ebben a rendszerben az ő dolgozóik is ugyanúgy csak valami tárgyak, vagy
munkadarabok, mint én, a vevő, aki alapvetően egyáltalán nem szempont a
vezetésnek, hogy mit gondol, vagy mi lenne az emberileg megfelelő
bánásmód (a törvények betartásáról nem beszélve). Ezzel semmibe veszik,
megalázzák a vevőket, ezellen máshogy nem lehet fellépni, mintha
feljelentjük őket minél többször. A biztonsági őr azt mondta, legjobb ha
nem is jövök ezekbe vásárolni, bojkottálni kell őket.
Az ilyen dolgokban járatos, öntudatos kollégákat kérdezem, milyen
hatósághoz, hogyan érdemes fordulni? Túl sok energiát nem akarok erre
fordítani, szóval valami szuperhatékony módszer kellene. Múltkor az ikea
ügyében írtam egy e-mailt valami fogyasztóvédő szervnek, azóta is le se
szartak /vagyis de/.
Az a baj, hogy a környékbeli kisboltok is legalább ilyen tetvesek, mint
a tecso, igazából a Lidl, meg az Auchan amelyikkel még nem volt ilyen
problémám.
Gábor
More information about the Elektro-etc
mailing list