[elektro-etc] tablak

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Jul 14 14:28:40 CEST 2009


gyapo írta:
>
>> Én simán csinálnék olyan táblát, hogy ajánlott sebesség. Mondjuk 
>> információs táblaként. Pl. egy kanyarba, amit jó autós, jó autóval 
>> bevesz 90-el, be lehetne tenni, hogy ajánlott 60. Mindenki döntse el 
>> maga.
>
> Ezzel az a bajom, hogy nem mindenki tudja helyesen eldonteni. Amig 
> csak o hal meg az arokban, addig nem is olyan nagy baj, de  ha a 
> szembejovo vetlen, akkor mar az. Foleg ha en vagyok a szembejovo.
az aki nem tud bevenni egy kanyart ha az nincs kitablazva , az halott - 
eleve . nyilvan vannak veszelyes , be nem lathato , szukulo ivu stb 
kanyarok , de itt most nem ilyenekrol beszelunk .
> Gondolom ezek a sebessegertekek valahogy kialakultak, es nem az adott 
> ut preciz muszaki vizsgalataval dontik el mi legyen, hanem nincs 
> festes 40. Nyilvan sok esetben nem gond a nagyobb sebesseg. De ha csak 
> 1000-bol egyszer igen, es meghal valaki, az nem sok? 
de . csak van egy eletszeru szabalyozas , aminek ki kell alakulnia .
nyilvan ha kiszamolod hogy a vasuti atjarokban evente meghal otven ember 
amig nincs korlatozas , akkor a varhato elettartamot nezve ez mondjuk 
50*20*365 nap veszteseg .
ha mindenki a vasuti atjaro elso tablajahoz normalisan lelassit , 
felgyorsit stb akkor az ugy 40 masodperc . ha feltesszuk hogy naponta 
mondjuk atlag egymillio vasuti atjaron atkeles tortenik akkor 
kiszamolhato hogy az ido visszajon-e - az autokopas , fekbetet  , 
tobbletfogyasztas stb-t is beleszamolom , akkor sokkal rosszabb a 
helyzet . igy hogy van sebesseg korlatozas , meg kene nezni hogy hany 
emberrel kevesebb hal meg - nem hiszem hogy jelentosen csokkent a szam . 
ami valtozott az a beszedett birsag mennyisege .
> Vagy 10000-bol egy hal meg. Vagy mindaddig nem erdekes amig valakinek 
> nem az anyja, testvere, parja hal meg?
vannak szamitasok amiket el lehet vegezni - adofizetes , kereset , 
eletido kieses stb . a jozan szabalyok ezt esszel kozelitik meg - nem a 
demagog modszerrel : "ha egy eletet megmentunk mar megerte - es ha a te 
anyad , gyereked halna meg ?"
> Nem tudom hany auto van az utakon az orszagban, es azok hany ilyen 
> tablat hagynak figyelmen kivul, meg mas szabalyokat szegnek meg, de 
> hogy sokan meghalnak az biztos. Es annak nagy resze valamilyen szabaly 
> be nem tartasa miatt.
en arra lennek kivancsi hogy ha a figyelmezteto tablak ott jelennenek 
csak meg ahol ennek ertelme van , akkor hany autossal kevesebb halna meg 
azert mert komolyan veszi a tablakat , mert okkal teszik ki oket - es 
tudna hogy a korlatozas ertelmesen van kint , tehat nem ugy esne be a 
kanyarba hogy azert hatvan mert minden kanyar ennyi - hanem tudna hogy 
ovatosan kell megkozeliteni , mert valami itt veszelyes .

pl hernadvecsen eltem par evet - pusztaradvany felol van egy ut amiben 
van egy bukkano - de ket oldalt a fak mutatjak az utat - mellette 
telefonpoznak - amik szinten - a bukkano mogott egy szalagkorlat nelkuli 
szakadek van (amit atlep a telefon) - es egy nagyon meredek balos kanyar 
. ide kell a korlatozas , de nevetseges hogy minden balos kanyart 
hasonloan korlatozzunk .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list