[elektro-etc] tablak

Papp Zoltán zombi at c2.hu
Mon Jul 13 19:19:18 CEST 2009


2009.07.13. 11:40:40 dátumon gyapo <gyapo at freemail.hu> írta:

> Tegnap mentem autoval Janoshalma es Kiskunhalas kozott, szinte vegig
> (vagy 20 km) 40-es tablak surun ismetelve, frissen aszfaltozott ut,
> utburkolati jelek es padka meg nincs. Vagy 50 auto elozott meg,
> mintha nem is lennenek a tablak. A legtobb egybol elozott, de volt
> aki par percig kovetett 40-nel es aztan elozott. Egy balesetveszelyes
> eset volt, utott-kopott Lada huzott egy masik autot, es elozes utan
> ugy jott vissza, mintha nem huzott volna semmit...
> Gondolom a 40-et az ut nem kesz allapota indokolja. Nem kellene
> korlatozni, vagy magasabb sebessegkorlat is biztonsagos lenne meg? Az
> latszik, hogy igy semmit nem er a sok tabla, mert elenyeszo
> szazalekban tartjak be a jarmuvezetok.
>
> Udv.: gyapo
> gyapokuk at cfwpont.hu
>
> 

Én simán csinálnék olyan táblát, hogy ajánlott sebesség. Mondjuk információs táblaként. Pl. egy kanyarba, amit jó autós, jó autóval bevesz 90-el, be lehetne tenni, hogy ajánlott 60. Mindenki döntse el maga. Rossz úton meg ajánlott 40. Ha én terepjáróval megyek, miért tartsam be, szerintem az, hogy nincs középen elválasztó vonal, nem indokolná, hogy 40-el kelljen menni, max. éjszaka mondjuk, mert rosszabbul látod az út szélét és könyebben lemész az árokba. Bp-en simán vannak ilyen utak, amin nincs festék több éve. Pláne esik rá egy kis eső és végképp nem látsz semmit, egy többsávoson, amikor mindegyik sáv egyet jobbra vagy balra megy, mindig rizikós, hogy aki nem ismeri az utat, nem tudja hol kell odébb menni, hiába jelzi a tábla.

Üdv

-- 
Papp Zoltán
OneWay Electronics Kft
Hangszerviz
szkájp: oneway[aláhúzás]papp[aláhúzás]zoltan



More information about the Elektro-etc mailing list