[elektro-etc] Hidfelujitas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sat Jul 11 14:59:40 CEST 2009


Acs Gabor wrote:
> Háát, ha 44 millió embert odaállítasz arra másfél km2-re??? Valami itt

Ilyet nem írtam, csak olyat, hogy telerakod a teret emberrel. Ez kb 4-5 
ember/m2, tehát úgy 5-6 millió embert jelent. (ovi bármikor megcsinálja! 
:-) )

> szerintem nem stimmel. De ha ebbo"l indulnánk ki, hogy ebben az esetben
> biztosan meghal valaki

Nem, csak azt írtam, hogy óriásira no az esélye. 0,1 már elég nagy, nem?

>, akkor autóba ülni sokkal rizikósabb,

Már hogy lenne rizikósabb? Messze 0,1 alatt van a koccanás esélye is.

> Szóval szívesebben állnék oda, mint autózni hétvégén. Pedig azt mindig
> szoktam.

Én inkább autóznék, mert akkor még van egy kis szerepem a dologban, a 
téren csak egy tárgy vagyok, semmi nem függ tolem.
Ezzel áteveztünk a közlekedés vizeire. Azt merném állítani, hogy a közúti 
közlekedés résztvevoi nem egyforma eséllyel veszélyeztetettek.

Nem is tudom, hogy lehetne a baleset esélyeit latolgatni. Pl egy 
lehetoség, hogy távolságra nézzük. Egy baleset kb 10 m-en zajlik, egy 
autós élete során megtesz úgy 500ezer km-t, tehát az esélye, ha tole semmi 
se függ, akkor 1:200millióhoz. Ha idoben nézzük, akkor a balesetet 10 
másodpercesre véve, a vezetési idot meg kb 10ezer órára, így meg 
1:28millió jön ki.

Szóval lehet ezt másképp is nézni. :-) Ha 1:100ezer lenne a halálos 
baleset bekövetkezésének az esélye, az nagyon gáz lenne. Pl minden taxis 
vagy hivatásos sofor halálos balesetben halna meg. (Én nem is tudom 
értelmezni így az esélyt. Hasonló dolgokat kell összevetni. Pl különleges 
eseményt a hasonló, nem különleges események számához képest. A baleset 
egy esemény, nem tudom, mi lenne a nem különleges esemény.

10 ember/2 nap --> 1800 ember/év... az a gyanúm, hogy ez nem így van, 
legalábbis jóval kisebb a szám. Sot, lehet, hogy ha ezek az emberek meg 
lennének mentve orvosilag, és pont úgy csinálnának mindent, mint korábban, 
akkor egyenletesen emelkedne az ilyen kvázi halálos balesetek száma adott 
idoegység alatt, mert ezzel a természetes szelekció lenne kilove, a 
veszélyesen vezetok benne maradnának a forgalomban. (A vétlenek persze más 
tészta.)

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list