[elektro-etc] bringás dolgok
Xorn
toth.endre at gmail.com
Thu Jul 9 14:05:07 CEST 2009
2009/7/9 Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu>:
> 2009.07.09. 13:31 keltezéssel, Xorn írta:
>>
>> Nemreg volt tema masik listan. Ha van kijelolt kerekparut, akkor
>> _kotelezo_ azt hasznalni. Apellata nincs. Ha az uton kerekparozni
>> tilos (kitablazva), akkor _sem_ szabad a jardan kerekparozni, ugyanis
>> jardan _csak_ a 12 ev alatti kerekparozhat, akinek az uton minden
>> korulmenyek kozott tilos.
>
> A gond azokkal a bicikliutakkal van, ami
> - sáros, az úttest pedig száraz (mert az levezeti a vizet)
> - gyalogosok kóricálnak rajta (sokszor nincs is helyük máshol menni)
> - keskeny, és eléggé veszélyesen fér el rajta 2 szembejövő, vagy előző
> bicikli
> - rossz minőségű, hepehupás, járdaszegélyes stb.
> Ezek miatt többnyire inkább megyek az úttesten. Akkor mi van az emberkés
> táblával?
Semmi. Egy dolog, hogy a Kresz szerint mi szabalyos, a masik az, hogy
a gyakorlatban ebbol mi tarthato es tarttathato be.
>>> - Mi van akkor, ha a bringasáv a járdára van festve egy olyan úton, ami
>>> 2x2
>>> sávos, 2 pályás, fűsávval elválasztva, ebbe becsatlakozik mint a 'T'
>>> szára
>>> egy sima 2 sávos út, és itt a sima 2 sávos felől nézve van egy
>>> elsőbbségadás
>>> háromszög, de a 2x2 sávos út felől meg nincs? Aki a kis utcából fog
>>> rákanyarodni a nagyra, az látja a táblát, így tudja, hogy ott bringaút
>>> van
>>> és elsőbbséget kell adnia, de a nagyútról lekanyarodó talán nem is tudja,
>>> hogy ott bringaút van.
>>>
>>
>> Ez az eszetlen forgalomtervezes bune. Hivatalosan az egyenesen halado
>> bringasnak van elsobbsege a kanyarodo autoval szemben, de jol teszi,
>> ha ehhez nem ragaszkodik nagyon, mert o a puhabb.
>>
>
> A kanyarodó autós csak azt látja, hogy jön a járdán egy biciklista, ahol nem
> lenne szabad neki közlekedni. Ha egyáltalán észreveszi, mert ugye neki a
> többi sávban közlekedő autóra kell elsősorban figyelni, azt már esetleg pár
> másodperccel előre konstatálta, hogy gyalogos nincs a környéken, és nem is
> számít egy gyorsan haladó bicikli felbukkanására.
Az eppen eleg baj, de mindegy. Gyalogosnak is elsobbsege lenne ott,
amiatt sem kanyarodhat le csak ugy, korulnezes nelkul.
Ennek egyebkent kivalo peldaja az Andrassy uti bicosav, a parkolo autok mogott.
>> Nekem egy olyan van most, ami a klasszikus ekforma, de kicsit
>> kikerekitve, ahol kell, es egy zseles toltet van benne parnanak. En
>> imadom, plane, hogy vettem hozza egy rugos-teleszkopos nyeregcsovet.
>> :-)
>
> A zselés feltét itt van nekem is a polcon, jó hogy szóba került -már egész
> elfelejtkeztem róla :)
> A teleszkóppal nem szokott olyan érzésed lenni, hogy az energia egy része
> valahogy abba megy el, szóval kevésbé hatékony, mint a merev csöves?
Nem. Allithato a rugoero, en ugy allitottam be, hogy a gyenge 120
kilommal raulve nem csinal semmit, teljesen merev csokent viselkedik,
kicsit sem rugozik pusztan a sulyomtol, hogy ulok rajta. Ha hupli jon,
akkor huppan csak alattam, de hat pont azert van.
Best regards,
Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list