[elektro-etc] Talajszonda...
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Thu Jan 22 18:34:13 CET 2009
Nehany komment.
1. a szondas dolog (es a kutas is) tenyleg mernoki problema. csak ha a mernoksegbol akkora szonda/kut jon ki, aminek az arat nem fogadna el a megrendelo, akkor nemely ceg megcsavarja a szamokat, es kihozza hogy egy kisebb is eleg. aztan persze telen nagyhidegben jonnek a problemak, lefagy a kut, lefagy a szonda, nem hoz eleg hot a cucc, szar a cop, rossz esetben a betett 5kW cekasz futi a lakast es hovegen van lepodes a villanyszamlan.
2. a kutas azert plane nem jatek, a kut hozama, nyelokepessege valtozhat idovel, karbantartast igenyel.
3. a reszterheleses dologgal vitatkoznek. a hocserelok hatasfoka csak no a reszterhelessel. persze reszterheleses uzemhez az kell, hogy legyen frekivalto a kompresszoron. (meg a vizmozgato szivattyun is) vagy akar egy kisebb meg egy nagyobb kompresszor, es akkor van 3 fokozat. (ilyet meg nem lattam) ha surun ki-be kapcsolassal csinalnak reszteljesitmenyt, az persze nagyon nemjo neki.
4. a puffer egy fura dolog. mivel helybol langyosvizzel kell futs, a puffer homerseklettartomanya nagyon szuk, igy nagyon keves energiat kepes tarolni. ugye akkor jo a cop, ha 35 fokos vizzel futesz. 25/35fokos puffer vizbol marha keves energiat tarol - 42KJ/liter, 1000 liter meg csak 11.7kWh, azaz 4kW-t tarol 3 orara. ha melegebbre futened, akkor tobbet, de akkor meg szar a cop. inkabb padlofutes, annak ugyis jo a langyosviz, es az egyben puffer is.
a tobbivel teljesen egyetertek.
vajk
More information about the Elektro-etc
mailing list