[elektro-etc] Pestieknek
trebi at algoritmic.hu
trebi at algoritmic.hu
Wed Jan 14 13:26:30 CET 2009
Széthajtva perszehogy, de nem abból kéne kiindulni, mert széthajtva,
megbuherálva, elállítgatva bármelyik. Lásd tuningolt common rail dízelek,
elvben euro4 meg 5, oszt füstölnek mint egy IFA, ha odalépnek neki.
De jól beállítva a gáz a legtisztább üzem, csak széndioxid és vízgőz, minden
más ppm nagyságrendben. Szilárd égéstermék meg még annyi sincs, nagyon jól
felszerelt labor nélkül kimutathatatlan. És nagyon egyszerű jól beállítani,
lásd gáztűzhely a konyhában, 5-10 kilowattos gázégők mennek a lakótérben
vidáman.
A tokiói szmogbalhét anno azzal kezdték, hogy taxik, közüzemi járművek,
buszok stb. csak és kizárólag gázüzeműek lehetnek. Egyébként a Demszky-féle
páros-páratlan balhé is a kivételek között sorolja föl, függetlenül a
matrica színétől, a tiszta gázüzemű, elektromos és hibrid, meg euro5 vagy
jobb közlekedhet korlátozás idején is, akármilyen a rendszáma. (Ebből a
hibrid a legnagyobb vicc, mert 6-8 liter benzint az is pont ugyanúgy
eltüzel, mint a sima benzines. :)
Trebitsch
Hofferek Attila wrote:
> trebi at algoritmic.hu írta:
>> Ráadásul a tiszta gázüzemű autók is sárga matricát kapnak.
>> Most néztem utána, hogyan lehet tiszta gázüzemet csinálni: tök
>> egyszerű, annyi a feltétel, hogy a meghagyott benzintank nem lehet
>> több 15 literesnél, indításhoz meg vész esetére. Utána KPM, igazolja
>> hogy tényleg 15 liter, okmányiroda, bevési.
>> Megcsinálod, oszt kapsz egy sárga matricát a világ legtisztább üzemű
>> belsőégésű motorjára.
>
> Mitől tisztább a gázüzemű? Az is tud tökéletlenül égni, az is tud
> olajat égetni ha szét van hajtva.
More information about the Elektro-etc
mailing list