[elektro-etc] autos gyerekules /biztonság

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Fri Jan 2 11:48:55 CET 2009


Hatósággal szerintem két baj is van, egyszerre: az egyik, hogy nem tartatják 
be a szabályokat - a másik, hogy agyonszabályoznak mindent, a be nem 
tartott, tartatott szabály helyett hoznak inkább újat, aztán persze azt  se 
tartatják be, csak ötletszerűen. Időnként eszükbe jut például, hogy a 
mentőláda szavatossági idejét ellenőrzik, és büntetnek is, ha lejárt; olyat 
viszont még nem láttam, hogy pl. a nem indexelőt büntették volna. Néhány 
helyen olyan táblaerdő van, hogy fél óráig kell böngészni, és hogy normál, 
megengedett tempóval haladva azt a 8-10 táblát (kiegészítőkkel) egyszerre 
senki nem tudatosítja, az hétszentség. A lámpák is hosszú ideig pirosat 
adnak mind a két irányba, mert ahelyett, hogy büntették volna a pirosban 
áthajtókat, inkább később adnak zöldet a másik iránynak. Ezért aztán azt 
tapasztalja az autós/motoros/biciklis, hogy a piros elején még garantáltan 
át fog férni. Büntetés nincs, veszély nincs, miért ne menne át? A zebránál 
is teljesen jól használható lenne a mai szabályzás, csak be kellene 
tartatni. A biciklisták, motorosok Pesten nem tesznek meg 100 métert 
szabályosan, mert ha azt tennék, semmivel se lennének gyorsabbak, mint az 
autók - és a rendőr őket se bünteti. Leginkébb azért, mert a rendőr is csak 
azt a szabályt tartatja be, amit értelmesnek gondol...
Ez mind a kettő abba az irányba hajtja a közlekedőt, hogy ő is csak azt a 
szabályt tartsa csak be, amit  "értelmesnek" tart. És egy csomó esetben 
igaza is van, lásd "kint felejtett" sebességkorlátozó táblák, amik ellen 
most feljelentőkampányt hirdettek... Ahelyett, hogy összeszednék őket. 
Minden rendőr pontosan tudja, hol van ilyen, mert oda szoktak menni 
sebességet mérni.

Trebitsch

Acs Gabor wrote:
> Ez pont fordítva működik, mint ahogy mondod. Nálunk az tarja be a
> szabályokat, aki úgy gondolja. Most ha kimennék az autómmal a városba,
> szinte bármit megtehetnék következmények nélkül, csak matematikai az
> esélye, hogy elkapjanak. Emlékszem, még gyerekkoromban arra a csajra,
> aki a többsávos úton, a kereszteződésben kanyarodás közben váltott
> sávot, irtózatosan megvágták a rendőrök. akkoriban még azért is
> kikaptál, ha nem a járdaszegélyel párhuzamosan parkolsz. Most meg
> hitviták folynak a levlistán, hogy szabad-e betartani a
> sebességkorlátozást, a záróvonalat.
>
> A zéró toleranciát is azért vezették be, mert aki csak tud, elmegy a
> végső határokig, mint egy rossz gyerek. Kimész az utakra, és látod.
> Épp arra a levelemre írtad ezt a választ, amiben elmesélem, mennyire
> leszarják az autósok a gyalogosokat. Most erre azt mondani, hogy túl
> sokat szívat a hatóság, és pont ezért rosszalkodnak az emberek,
> szerintem eléggé abszurd.
>
>
> Gábor
>
> 2009.01.02. 2:06 keltezéssel, Charles Hoss írta:
>> zero tolerancia es betarto , szabal az szabal elmebeteg torvenyhozok
>> - vegrehajtok . ha eleget fenyegetnek , szivatnak , akkor a dogoljon
>> meg a szomszed tehene is filozofia lesz a nepszeru .
>> persze lehet hogy ok tudjak jol es ez a nep csak az ostorbol ert , en
>> meg hulye idealista vagyok , azzal hogy ha nem szivatnak , akkor
>> elboldogulunk valahogy . de mintha tolunk nyugatabbra azert durva
>> szivatasok nelkul is elmukodne a kozlekedes . 



More information about the Elektro-etc mailing list