[elektro-etc] autos gyerekules /biztonság
trebi at algoritmic.hu
trebi at algoritmic.hu
Fri Jan 2 11:48:55 CET 2009
Hatósággal szerintem két baj is van, egyszerre: az egyik, hogy nem tartatják
be a szabályokat - a másik, hogy agyonszabályoznak mindent, a be nem
tartott, tartatott szabály helyett hoznak inkább újat, aztán persze azt se
tartatják be, csak ötletszerűen. Időnként eszükbe jut például, hogy a
mentőláda szavatossági idejét ellenőrzik, és büntetnek is, ha lejárt; olyat
viszont még nem láttam, hogy pl. a nem indexelőt büntették volna. Néhány
helyen olyan táblaerdő van, hogy fél óráig kell böngészni, és hogy normál,
megengedett tempóval haladva azt a 8-10 táblát (kiegészítőkkel) egyszerre
senki nem tudatosítja, az hétszentség. A lámpák is hosszú ideig pirosat
adnak mind a két irányba, mert ahelyett, hogy büntették volna a pirosban
áthajtókat, inkább később adnak zöldet a másik iránynak. Ezért aztán azt
tapasztalja az autós/motoros/biciklis, hogy a piros elején még garantáltan
át fog férni. Büntetés nincs, veszély nincs, miért ne menne át? A zebránál
is teljesen jól használható lenne a mai szabályzás, csak be kellene
tartatni. A biciklisták, motorosok Pesten nem tesznek meg 100 métert
szabályosan, mert ha azt tennék, semmivel se lennének gyorsabbak, mint az
autók - és a rendőr őket se bünteti. Leginkébb azért, mert a rendőr is csak
azt a szabályt tartatja be, amit értelmesnek gondol...
Ez mind a kettő abba az irányba hajtja a közlekedőt, hogy ő is csak azt a
szabályt tartsa csak be, amit "értelmesnek" tart. És egy csomó esetben
igaza is van, lásd "kint felejtett" sebességkorlátozó táblák, amik ellen
most feljelentőkampányt hirdettek... Ahelyett, hogy összeszednék őket.
Minden rendőr pontosan tudja, hol van ilyen, mert oda szoktak menni
sebességet mérni.
Trebitsch
Acs Gabor wrote:
> Ez pont fordítva működik, mint ahogy mondod. Nálunk az tarja be a
> szabályokat, aki úgy gondolja. Most ha kimennék az autómmal a városba,
> szinte bármit megtehetnék következmények nélkül, csak matematikai az
> esélye, hogy elkapjanak. Emlékszem, még gyerekkoromban arra a csajra,
> aki a többsávos úton, a kereszteződésben kanyarodás közben váltott
> sávot, irtózatosan megvágták a rendőrök. akkoriban még azért is
> kikaptál, ha nem a járdaszegélyel párhuzamosan parkolsz. Most meg
> hitviták folynak a levlistán, hogy szabad-e betartani a
> sebességkorlátozást, a záróvonalat.
>
> A zéró toleranciát is azért vezették be, mert aki csak tud, elmegy a
> végső határokig, mint egy rossz gyerek. Kimész az utakra, és látod.
> Épp arra a levelemre írtad ezt a választ, amiben elmesélem, mennyire
> leszarják az autósok a gyalogosokat. Most erre azt mondani, hogy túl
> sokat szívat a hatóság, és pont ezért rosszalkodnak az emberek,
> szerintem eléggé abszurd.
>
>
> Gábor
>
> 2009.01.02. 2:06 keltezéssel, Charles Hoss írta:
>> zero tolerancia es betarto , szabal az szabal elmebeteg torvenyhozok
>> - vegrehajtok . ha eleget fenyegetnek , szivatnak , akkor a dogoljon
>> meg a szomszed tehene is filozofia lesz a nepszeru .
>> persze lehet hogy ok tudjak jol es ez a nep csak az ostorbol ert , en
>> meg hulye idealista vagyok , azzal hogy ha nem szivatnak , akkor
>> elboldogulunk valahogy . de mintha tolunk nyugatabbra azert durva
>> szivatasok nelkul is elmukodne a kozlekedes .
More information about the Elektro-etc
mailing list