[elektro-etc] dizel
Charles Hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu Dec 31 22:27:10 CET 2009
VF írta:
> Charles Hoss wrote:
>
>> nem problema a neha , adott fordulatnal 30%-al megugro teljesitmenyt
>> kezelni .
>
>>> amikor fel szokott porogni. (Persze csak eros gazadasra) Otosben
>>> valahogy
>>> nem erezni, nem tudom miert.
>> mert halott :)
>> nekem 1800 korul porog fel eros gaznal .
>
> Kozben rajottem, az egesznek semmi koze a turbohoz.
> Egyszeruen ilyen a dizelmotor. Minden fordulaton annyit fecskendez be,
> ahogy all a gazpedal, tehat ha no a fordulat, folyamatosan no a
> teljesitmeny. A benzinesnel a levego mennyisege limitalva van, tehat
> a teljesitmeny is allando.
en mashol keresem a dolog lenyeget .
ha van adagolo , akkor azon beallitasz egy gazallast - egy ertek amit
tart - ezt szereted a sajat nem kulonsebben turbos motorodon - de ahol
rendesen mukodik a turbo , ott a a gazallast a pedal+toltonyomas allitja
elo - tehat ha fix gazt tartasz , de kozben lassan felporog a turbo
,akkor tobb gazt ad , ami tobb turbonyomast jelent , ami tobb gazt es
igy tovabb .
a toltonyomas nem a max gazt limitalja (hiszen akkor at lehetne nyomni
erobol , vagy alapjarat korul csak egy centi lenne a gazpedal utja)
hanem a gaz attetelet valtja .
> Logikus, mert egyenletesen haladva, nem tul nagy sebesseggel, egyaltalan
> nem is porog fel a turbo, csak jelentos gazadasra.
> Az enyem csak 110 lo, a legellenallas novekedese ellensulyozza.
> Tehat nagy autoval ertheto. Kicsivel is tapasztaltal ilyet?
igen - minnel kisebb , annal hegyesebb , annal rosszabb vezetni .
a ducatoban 122 pacis blokk van , kozepesen erzekeny . a yukonban 6.5 TD
blokk volt , ott nem lehett erezni - nem idegeskedett , pumpalt , csak
ment .
> Egyebkent szoktam benzinest is vezetni, de sokkal kevesebbet, es nem
> is szeretem.
en egyre jobban szeretem a regi autokat .
az uj sumakker scudo nem gyenge , nem buta , nem alulmotorizalt - megis
elindulni vele egy kinlodas . tobb spontan nyomatek van a polakban mint
ebben a csoda uj verdaban . regebben megszoktam (pok , subaru , jeep ,
motor) hogy elindulas az ugy nez ki hogy van nyomatek : kuplung fel es
elindulunk - brutalisan leugorva a kuplungrol lehet lefullasztani oket .
itt meg szineznem kell a gazzal es kinlodni a kuplunggal - aztan ha
veletlenul megno a nyomatek , akkor csikorog a kerek , utom a
hajtaslancot .
ez nem jo irany .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list