[elektro-etc] dizel

Várszegi Péter varszegi at kapos-net.hu
Thu Dec 31 17:56:15 CET 2009


Pont az ellenkezojét tapasztaltam.
Az új dízeleket nagyon meg kell tanulni vezetni, hogy ne fulladj le lépten 
nyomom, míg a régiekkel azt csináltál amit akartál.
(Mondjuk én min. 5 éve nem vezettem benzines autót)
De életrveszélyes csak akkor egy dízel, ha már az utastér is lángol.

--------------------------------------------------
From: "VF" <vf at elte.hu>
Sent: Thursday, December 31, 2009 5:47 PM
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Subject: Re: [elektro-etc] dizel

> Hofferek Attila wrote:
>
>> VF írta:
>>> Kozben rajottem, az egesznek semmi koze a turbohoz.
>>> Egyszeruen ilyen a dizelmotor. Minden fordulaton annyit fecskendez be,
>>> ahogy all a gazpedal
>>
>> Ez valami regi szivodizel lehet, az ujabbak, amik lambdaszondaval is 
>> rendelkeznek, korantsem igy mukodnek. Buek.
>
> Minden adagolos ilyen. A turboson meg erosebb az effektus, mert amikor
> a turbonyomas megjon, a tuladagolas-korrektor (vagy elektronikus adagolo)
> noveli a befecskendezesi mennyiseget is.
> A HDI is hasonlo lenne alapbol, ha nem lenne elektronikus trukkozes.
> Nincs torok, a gazpedal kozvetlenul vezerli a befecskendezesi
> mennyiseget, illetve az elektronika korlatozza, hogy ne menjen a
> fustoleshatar fole.
> Aztan hogy a karakterisztikat ezen kivul hogyan alakitja a szoftver,
> nyilvan gyartofuggo, nem tudjuk.
> A benzines autokhoz szokott soforoknek lehet szokatlan, de 
> eletveszelyesnek
> nevezni, hat eleg furcsa... Sokmillioan vezetnek dizel autot,
> hivatasszeruen valoszinuleg tobbet, mint benzinest, nem szoktak
> panaszkodni. Sot, uj dizelt kifejezetten a baratsagos kezelese
> miatt vesznek az emberek.
>
> -- 
> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
> 



More information about the Elektro-etc mailing list