[elektro-etc] dizel
Charles Hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Dec 30 23:49:12 CET 2009
VF írta:
>
> Egy kicsit tulzas. Mas mint a benzines, de egyaltalan nem igenyel
> tobblet erofeszitest. Mivel en szinte csak dizelt vezetek, nekem a
> benzines karakterisztikaja zavaro es faraszto. Komolyan. Vagy lefulladok,
> vagy uveghangon porgetem, nem erzem biztosan, hogy vissza kell-e valtani,
> sokkal jobban kell figyelnem ra, faraszto.
en mindegyikkel teszek meg ezer km feletti tavot rendszeresen es
biztonsaggal teszem meg . ha lehet szabalyosan is .
a power valve-es ketutemueket is felvaltotta a jobb , linerisabban
mukodo negyutemu blokk a versenyeket - pedig mondhatnank hogy abszolut
nem problema a neha , adott fordulatnal 30%-al megugro teljesitmenyt
kezelni .
> Ha te mindkettot rendszeresen hasznalod, elobb-utobb olyan leszel, mint
> azok az emberek, akik beszelnek 3-4 nyelven, de mindegyiken nagyon
> szarul, beleertve az anyanyelvuket :)
lehetseges - de szivesebben gondolok magamra mint olyan emberre aki a
technikat boseggel hasznalja es ismeri is - megerzi es ki is tudja
hasznalni a specialis tulajdonsagait az egyes megoldasoknak
ha mar hasonlitgatunk , akkor nekem van aki olyannak tunik aki sajat
velemenye szerint sem tanult meg a jogsi kategoriajahoz illo minden ,
vagy legalabb jo sok autot vezetni - ha egy benzinesbe ul , akkor csak
szenved vele , mert nem ugy mukodik ahogy az egyetlen altala megtanult
auto - tormakukac , aki eleteben mindig tormat evett es szerinte ebbol
kovetkezoen ez a legfinomabb gyumolcs .
vagy ha mas peldat keresunk , akkor a sokfele bort jol ismero , kedvelo
inyenc es a sorivo , aki ha ket uvegnel tobbet iszik , akkor alaugrik a
hordo es elkezd nagyhangon szonokolni az italgyartas rejtelmeirol :D
> Az uj mind ilyen, nyilvan azert a dizel valamivel tartosabb.
mitol lenne az ?
>
>> hova valtsak otodik fole egy otos valtot 90-nel ?
>
> Ez erdekes, mert nekem ekkor 2000 korul forog, es pont ez a tartomany,
> amikor fel szokott porogni. (Persze csak eros gazadasra) Otosben valahogy
> nem erezni, nem tudom miert.
mert halott :)
nekem 1800 korul porog fel eros gaznal .
2000-nel cirkalaskor . ekkor felporog , megno a toltonyomas es megno a
teljesitmeny - amit vissza kell vennem a gazbol , ekkor leall , elfogy a
kakao es kezdodoik elolrol az egesz . vagy folyamatosan pumpalom ,
figyelek a gazra , vagy 80-al megyek , vagy 100-110-el .
> Lehet hogy elektronikus furmany, nekem is
> elektromos gazpedalom van. De elhiszem hogy mas autonal zavaro.
nem az . turbo furmany - konkretan azert is meseltem el a turbos
problemkent .
>
>> nekem tobb masodperc a reakcio , meg nincs hangja a turbonak es nem
>> tetszik .
>
> Hat ez fura. Lehet hogy nincs is koze a turbohoz?
akkor mihez van koze ?
az auto muszakilag tokeletes (igy szeretem) mas peldanyokon is
megfigyelheto a tulajdonsag .
>
>> ahhoz mar sok hogy visszakapcsoljak , ahhoz meg varnom kell hogy
>> elozni tudjak , tehat mar tiz masodperccel elobb latnom kell hogy a
>> szembejovo mogott mekkora res van es akkorra kell felporgetnem a
>> turbot hogy elozni tudjak .
>
> 10 masodperc? Melyik autoval? Ez eleg durvanak tunik, ott valami baj
> lesz. Lehet hogy muszaki hiba? Nekem fel korul, vagy kevesebb.
igen - nem mukodo turbonal nincs turbolyuk .
raadasul ha allo turboval kezded meg az elozest , akkor eltart egy
darabig amig megjon a teljesitmeny .
ennek egy szelsoseges peldaja a lambo - tuning evo osszehasonlito teszt
a top gear archivumaban
http://www.youtube.com/watch?v=VVt1IjIdLxY#t=0m50s
ez az evo megevett egy lambot reggelire .
> De egy jo dizel nem csinal ilyet. En 80..100 alatt barmilyen sebesseggel
> tudok sik uton egyenletesen haladni, hogy kozben nem porog a turbo.
ez nekem megfelel 80 max nak .
> Ha pedig gyorsitani kell, max 1 (ha nagyon alacsony fordulatrol
> indul), de
> inkabb fel vagy annal is kevesebb masodperc alatt megjon az ero.
> Amiket en vezettem, egyik sem csinalt ilyen csunyasagot.
> De dizelbol 2002-es, benzinesbol 2006-os a legujabb amit vezettem, a
> legujabbakat nem ismerem.
akkor miert veded azt amit nem ismersz - olyanokkal szemben akik napi
rendszeresseggel hasznaljak , ismerik a gyengeiket , karbantartasukat ,
fogyasztasukat es gyakrabban felmerulo problemaikat ?
az elso HDI amit vezettem pl 5000km-nel megorult (bocs szamitogep) ,
kicsit szetcsapta magat , aztan a szerviz tobb mint egymilliot koltott
ra garanciaban mielott vegul bocsanatot kertek volna es visszavasaroltak
.azota sem jo igazan .
(nem az enyem volt az egyetlen ami igy ment tonkre)
> Ja, az baj? Az megvan amugy is, barmilyen autoval :)
ha eleve nem akarod betartani a szabalyokat , akkor nincs gond .
en sem vagyok egy elvagolag a szabalyok szerint vezeto ember , de ennek
ellenere torekednek hogy foloslegesen ne szegjek meg szabalyokat .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list