[elektro-etc] dizel

Valenta, Ferenc Ferenc_Valenta at mentor.com
Wed Dec 30 22:16:38 CET 2009


Fuzesi Arnold wrote:

> Nomeg a benzin-levego robban, a gazolaj-levego meg eg. Valszeg ez is 

Nem, a benzin is eg. Ezert belsoegesu motor, es nem belsorobbanasu :)
Van olyan motor, melyet szandekosan robbano uzemanyag-keverekre terveztek.
Egyelore megoldhatatlan a hosszu elettartam, olyan erohatasok vannak benne.
Csak hogy tisztaban legyunk a definiciokkal:
Eges: a langfront gyujtja be az anyagot (lassu, anyagfuggo)
Robbanas: az adiabatikus kompresszioho gyujtja be (a levego vagy gazbeli
hangsebesseggel terjed, tehat nehany 100m/s)
Detonacio: a szilard anyagban terjedo shockwave gyujtja be, a szilard
anyagbeli hangsebesseggel terjed (akar 10km/s)


charles hoss wrote:

> en maskepp tapasztaltam .
> a dizel konkretan beindul novenyi olajjal , dizellel , kerozinnal , faradt
> olajjal , benzinnel es nem valtozik jelentosen a mukodese . 10% gazolaj
> szokott kelleni melle hogy sima legyen az inditas .

De nem HDI volt, ugye? Regi dizelben 19-25 koruli kompresszio volt,
HDI-ben 16-18, nem szokott eleg lenni a tapasztalat szerint.
Faterom konkretan ki tudott menni a kutrol, amennyi gazolaj volt a
csovekben, azzal ment nehany 100 metert, majd a benzintol megallt,
soha tobbe nem indult be, jott a trailer...

> par honapja egy bosch szervizben javitottunk adagolo allito padot .

Ezert jo a Lucas elektronikus adagolo. Kenyes szerkezet, de nem kell
semmit allitani rajta. Elektronika a szenzorok jele alapjan mindent
beallit menet kozben.
A sajatomban en csereltem tomiteseket, mert nem akartak elvallalni
sehol sem, mert csak a Bosch-hoz ertenek.
Szetszedtem, osszeraktam, szerelo felrakta, azota mukodik. (lassan 5 eve)

> a mikroszkopikus szemcseszuroket a befecskedezofejeken , a szetkopo
> nagynyomasu szivattyut , a deformalodo adagolohazat .

Remek. En is ma voltam szervizben (semmi komoly, mint kiderult csak a
klimakompresszor csavarjai lazultak ki, es mozgott az egesz), allitolag
a Bosch porlasztok tonkremennek, 120e darabja, bontottan 100e, es
nagyon nehez talalni. A Siemens VDO (most mar Continental) nem megy
tonkre, 30e a teljes keszlet bontottan, nem kell senkinek...
Szoval meg lehet ezt jol is csinalni.
A Delphi-nek is gondjai vannak. Denso vajon milyen?

-- 
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"


More information about the Elektro-etc mailing list