[elektro-etc] dizel
Valenta, Ferenc
Ferenc_Valenta at mentor.com
Wed Dec 30 00:18:13 CET 2009
potyo wrote:
> neki való üzemanyaggal muködik, illetve régen az adagoló úgy volt
> tervezve, hogy a gázolaj végezte a kenését is, ezzel szemben a
Igen, ez mar a novenyi olajjal is gond, annak sem eleg jo a
kenohatasa. Regi Merciben a motorolaj kente az adagolot, azzal
nem lenne ilyen gond.
> Benzinnél a szívócsobe fecskendezik a benzint a szívószelep elé, így
> már ott is, illetve beszívás közben, majd surítéskor el tud keveredni
> a benzin a levegovel mindenfelé egyenletesen, még mielott az égés
> elkezdodne. Ezzel szemben a dízelnél a befecskendezés kezdetének
> pillanatában elindul az égés, ahol a befecskendezés folyik, ott
> oxigénhiány lép fel, az égéstér távoli részeinél viszont
> oxigénfelesleg. Ahol oxigénhiány van, ott keletkezik a korom, az
> oxigénhiányos résznél meg nitrogén-oxidok. Ezért jelent meg a korom a
> közvetlen befecskendezésu benzinesnél is, mert ott sincs elég ideje
> jól elkeveredni a benzinnek a levegovel.
Pontosan igy van. Meg annyit tennek hozza, hogy a kozvetlen befecsis
benzinesek mar lambda=2 kornyekere szabalyoznak, az ilyen szegeny
kevereket szikraval mar nem is lehet begyujtani. Pont az inhomogen
keverek teszi lehetove az eges megindulasat. A dizelekben viszont
akar 4-re is felmegy a lambda (es ez meg csak az oxigenfelesleg, az
EGR miatt nitrogen es CO2 is higitja), a benzin ugy mar nem gyullad
meg sehogy sem.
Az lehet az oka, amit Vajk irt: a dizel nem parolog el, a golyocskak
felszinen megindul az eges.
A HDI tenyleg nem megy benzinnel. Faterom probalta, pontosabban a
kutas gyerek, ezert ok fizettek a takaritast utana.
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list