[elektro-etc] dizel

Fuzesi Arnold arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sun Dec 27 19:35:06 CET 2009


Tanulj meg szovegerteni...

A tiedbol is kitaposok 15 litert barmikor. :)
(Kitapostam egy 1.3-as MJET dizelbol is 9 literes atlagot....)
Errol ennyit. Ehhez kepest egy 3.0 benzina automata 1900kg-mal mert 17 literje 
kitaposaskor nem sok. Irtam kb ugyan abban a sorban, hogy normal hasznalatkor 
tizenegyket literrel elvagyok atlagban - ha nem nyomom ki a szemet.
(1500-nal felvalt, 3000-nel 180-at megy.... )

Dontsd el h a vita celja a vita es ezert barmilyen melyre lesullyedsz h 
fenntartsd, vagy megtanulsz szovegerteni. Ideje lenne. Mert magadbol csinalsz 
ismet hulyet n-edszerre.
Ami engem nem zavar. Csak jobb szeretek olyannal vitazni aki olvasni is tud, 
nemcsak irni........meg teatralis "megtettem mindent" es "benzintemeto" es egyeb 
hatasvadasz olcso modszerekkel élni.


A.
On 2009. 12. 27. 19:08, Valenta, Ferenc wrote:
> Haho,
> 
> Megint nevettem egy joizut Arnold ervelesi strategiajan.
> 1. A gyari fogyasztasi adatok, forgalmazok adatai nem eleg jok,
> nem hiszi el oket; jobban tudja a fogyasztast, mint a gyarto :)
> 2. Beleturtam a felhasznalok irasaiba a nepiteleten, az kocsma
> szinvonal, szinten nem eleg jo, nem hiszi el. Pedig erdekes, az
> agyon istenitett FSI siman 10 liter felett eszik :) Vicc.
> (Mondjuk ez jellemzo, a benzines varosban altalaban durvan tobbet
> eszik mint a gyari adat, dizel viszont alig, nem sokkal)
> 3. Kigugliztam szakertok velemenyet es egyeb cikkeket, nem jo,
> nekik sem hisz.
> 4. O maga is kiprobalt tobb FSI autot, azok is durvan sokat ettek,
> de ez sem eleg, sajat maganak sem hisz :)
> 5. A sajat autoja 17 litert is benyel! Ez mar egyenesen illetlenseg,
> ha mar a fogyasztasrol beszelunk... Ez TOBB MINT A DUPLAJA az en
> automenak, tobb mint negyszerese egy dizel Polonak vagy regi AX-nek.
> 6. 20 eve megvan a lehetoseg a 4 liter alatti fogyasztasra.
> Kis dizelek, pl Citroen AX. Negyed annyi fosziliat eget el, negyed
> CO2 kibocsatas.
> 
> Lehet valasztani... En megtettem mindent.
> A por karos hatasan lehet vitatkozni, hiszen ez meg nem egy teljesen
> kikutatott terulet. Nem veletlen, hogy katalizator mar sok-sok eve
> van, a CH karos hatasa nyilvanvalo volt, a por karos hatasat csak
> sokkal kesobb vettek eszre.
> Szuros autot kell venni, es kesz. Lehetne ijesztgetni a CH karos
> hatasaival, de minek? Ott a katalizator. Eloszor azok sem voltak
> tokeletesek, rendszeresen megdoglottek, emlekeztek? Aztan kiforrtak,
> es mar nem is beszelunk a CH-rol... (Pedig kene, mert gyorsitaskor,
> amikor a dizel fustol, tovabbra is omlik a benzinesekbol!)
> De a fogyasztason es CO2 kibocsatason nem erdemes vitatkozni, mert
> vitathatatlan teny a dizel elonye.
> Ha valakit nem erdekel a penz, megbirja a 17 literes benzintemetot
> is, legalabb azon gondolkozzon el, hogy ez egy meg nem ujulo
> energiaforras, elobb-utobb elfogy, es a CO2-bol is sok bajunk lehet
> meg.
> 



More information about the Elektro-etc mailing list