[elektro-etc] dizel

Valenta, Ferenc Ferenc_Valenta at mentor.com
Sun Dec 27 12:58:09 CET 2009


Fuzesi Arnold wrote:

> Persze. Csak ne literben merjuk akkor a fogyasztast :) Ha mar a Foldert 
> aggodunk...
> Vagy nezzuk a kibocsatott co2 szintet.
> Nekem mindegy.

A dizel jobb!! Sokkal. Olvasgass! Ez a jovo, az egyre szigorubb
kvotakat csak dizellel lehet teljesiteni.
Ismetlem, a Skodanal vagy melyiknel a 160 lovas dizel es a
100 lovas benzines CO2-ben grammra pontosan megegyezik,
fogyasztasban a dizel jobb. Audi is dizellel nyomul... Mindenki.
A benzines sportauto gyartok meg sorra kapjak a gusztustalan
meretu bunteteseket a CO2 miatt...

> Jahh, csak azt meg nem gyartjak. Amikor meg lesz akkor a benzines megint 
> lepett egyet elore.

Igy is a dizel jobb :) Komolyan. Durva, de ez van.

> Teso, hogyan lehet ket motort osszehasonlitani h 35% a hatasfok 
> kulonbseg mikozben 10000000000 fele motor van a piacon. Ez a 35% vmi 
> atlag? Vagy mi? Vagy szoras? :)

Nem. A hagyomanyos dizel es benzines kozotti kulonbseg.
Manapsag az Opel 20-at mond, mas gyartok hol tobbet, hol kevesebbet.

> A 20% meg vmi masik? Meg milyen motorok, hengerszam azonos legalabb - 
> erted.... Hagyjuk mar ezeket a legbol kapott szamokat, meg a totalcar 

Igen ugyanolyan egyszeru sornegyes blokkok, viszonylag kis motorok.
Mondjuk ezt magad is latnad, ha venned a faradsagot, hogy legalabb azokat
a linkeket megnezd, amit en kikerestem neked. Ha mar lusta vagy magad
keresgelni...

> nepiteleteket meg a google-be beirtam dolgokat. Vagy a tapasztalat, vagy 
> authentikus forras.

Gyarto, forgalmazo honlapja? Mi lehet ennel autentikusabb?
Lejjebb azt irod, hogy azt elfogadod :)

> En a kornyezetemben akit tudok dizelest mindegyik ragyur a fogyaszatsra 
> direkt lefele. Nemelyik pancsol, masik lenduletbol megy akar veszely 
> aran is. Akinek meg benzinese van majd mindegyiknek vmilyen sportosabb 
> joszag.
> A fogyasztas pont az n-edleges. Igy eleg nehez osszehasonlitani, es a 
> nepitelet is errol szol.

Persze, persze :) A gyartok is biztos pont igy vannak ezzel, es a benzines
fejlesztocsapat direkt szivatja magat amikor a fogyasztast merik.

>> Persze. Csak a benzines a levegovel egyutt suriti, majd gyertyaval
>> gyujt, a dizel meg csak a surites vegen (illetve picivel az elott)
>> fecskendez be, es az uzemanyag azonnal meg is gyullad.
> 
> Meg tobbszor fecskendez be ahogy a dizelek stb.

Mindegy, elcseszted, kiderult, hogy nem igazan vagod meg a kedvenc
motorjaid mukodeset sem :)

> Ami ujabb hatasfok csokkenest okoz a reszecskeszurovel egyetemben.
> A "nemletezo" koromtol eltomodik 10e-renkent stb.

Az EGR minimalis csokkenest okoz, az ujak 1% alatt.
A szuro elettartama 180000km. (PSA, mashol nem talaltam adatot)
Persze, az elso generacios HDI motorok meghaltak a magyar gazolajtol,
a szurok eltomodtek, de ezen mar reg tul vagyunk...

> Nepiteletek meg hasonlok nem erdekelnek.
> Tudom hogy a sajat autom vegyes atlagfogyasztasa tud tizenpar liter 
> lenni ha normalisan kozlekedek. Meg tud vegyes 17 is ha nem erdekel a 
> fogyasztas.

Remek... En meg 6.4 literbol kijovok, ha figyelek, 8 korul ha sportosan
nyomom. A gyari adat 5 koruli, azt meg nem ertem el.
Es ez egy szetkopott 15 eves francia dizel, tul a felmillio kilometeren.
110LE, 1500kg. Persze fustol, mint irtam, 10x-20x jobban mint egy
7 evvel kesobbi, kb ugyanekkora HDI.

> Innentol szamomra a gyari adat a mervado. Mert ott vannak azonos 
> tesztkorulmenyek stb.
> Ami a hetkoznapokon nincs. Plane ha nem egyforma emberekrol, vezetesi 
> stilusrol van szo.

Ilyet sem hallottam meg :) Mindenki a gyari adatot szokta megkerdojelezni.
"Az igazsagnak 3 oldala van, nezzuk azt, amelyik hozzank kozelebb esik :)"

> A.

-- 
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"


More information about the Elektro-etc mailing list