[elektro-etc] dizel kerdesek - 3-4

Fuzesi Arnold arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sun Dec 27 12:33:16 CET 2009



On 2009. 12. 27. 12:13, Valenta, Ferenc wrote:
> Fuzesi Arnold wrote:
> 
>> Dizel vs benzin eseten ugye literben nezzuk a fogyasztast, nem szenatomszamban vagy tomegben.
>> 1.17x tobb co2 keletkezik 1 liter dizel vs 1 liter benzin elegetesekor.
>> Ez jol mutatja a dolgot. H nemileg atveres ez a csoda fogyasztas.
> 
> Nem atveres. Ez az egyik alapja. Nem nagyon ismerunk semmilyen mas
> folyekony anyagot, aminek nagyobb lenne az egeshoje a dizelnel.

Persze. Csak ne literben merjuk akkor a fogyasztast :) Ha mar a Foldert aggodunk...
Vagy nezzuk a kibocsatott co2 szintet.
Nekem mindegy.

>> Nomeg ma mar a turbos, valtozo szelepvezerleso, pillangoszelep nelkuli direkt befecskendezeses benzinmotoroknal nem is igaz. Azok pariban vannak fogyasztasban a dizelekkel. Sot olykor meg a hagyomanyosnak 
> 
> A szokasos csusztatas. A legujabb benzines technikakat hasonlitod
> ossze a hagyomanyos dizellel. Csakhogy minden uj technikat hasznalnak
> a dizelmotorokban is. A multkor beidezted a Fiat nagy ujdonsaganak
> leirasat, abban is irtak, hogy dizelhez ugyanugy jo.

Jahh, csak azt meg nem gyartjak. Amikor meg lesz akkor a benzines megint lepett 
egyet elore.

>> De! A dizel ahhoz h teljesitse a kornyezetvedelmi normakat rengeteg energiat pocsekol el erre.
> 
> Igaz. Ezert ment le a 35% (!!!) kulonbseg 20-ra...

Teso, hogyan lehet ket motort osszehasonlitani h 35% a hatasfok kulonbseg 
mikozben 10000000000 fele motor van a piacon. Ez a 35% vmi atlag? Vagy mi? Vagy 
szoras? :)
A 20% meg vmi masik? Meg milyen motorok, hengerszam azonos legalabb - erted.... 
Hagyjuk mar ezeket a legbol kapott szamokat, meg a totalcar nepiteleteket meg a 
google-be beirtam dolgokat. Vagy a tapasztalat, vagy authentikus forras.
Olyan helyrol ahol nem felkegyelmu bolondok vezetnek autot. Az egyik kinyomja a 
szemet azert vett benzinest, a masik meg gyokkettovel indul ha kell ha nem mert 
azert vett dizelt h sporoljon. Human faktor csunya csusztatasokat okoz... nem 
hinnem h ez ervnek megallja  a helyet.
En a kornyezetemben akit tudok dizelest mindegyik ragyur a fogyaszatsra direkt 
lefele. Nemelyik pancsol, masik lenduletbol megy akar veszely aran is. Akinek 
meg benzinese van majd mindegyiknek vmilyen sportosabb joszag.
A fogyasztas pont az n-edleges. Igy eleg nehez osszehasonlitani, es a nepitelet 
is errol szol.

>> Modern benzinesek direkt befecskendezesesek. (FSI, JTS, GDI stb)
>> Nem a szelepeken keresztul megy be a benzin hanem piezo injektorok nyomjak be.
>> Ahogy a dizelnel.
> 
> Persze. Csak a benzines a levegovel egyutt suriti, majd gyertyaval
> gyujt, a dizel meg csak a surites vegen (illetve picivel az elott)
> fecskendez be, es az uzemanyag azonnal meg is gyullad.

Meg tobbszor fecskendez be ahogy a dizelek stb.

> Tehat a benzinesek kompressziojat ugyanugy koti a benzin veges
> kompresszioturese.
> A dizelt csak az NO kibocsatas, de az EGR-rel, katalizatorral
> megfoghato.

Ami ujabb hatasfok csokkenest okoz a reszecskeszurovel egyetemben.
A "nemletezo" koromtol eltomodik 10e-renkent stb.

>> Skoda Octavia 1.6 FSI pl annyit eszik mint az 1.9 TDI.
>> Teljesitmenyben kb ugyan az.
> 
> Persze :) Nezegesd amit az elobb irtam...

Nepiteletek meg hasonlok nem erdekelnek.
Tudom hogy a sajat autom vegyes atlagfogyasztasa tud tizenpar liter lenni ha 
normalisan kozlekedek. Meg tud vegyes 17 is ha nem erdekel a fogyasztas.

Innentol szamomra a gyari adat a mervado. Mert ott vannak azonos 
tesztkorulmenyek stb.
Ami a hetkoznapokon nincs. Plane ha nem egyforma emberekrol, vezetesi stilusrol 
van szo.

A.



More information about the Elektro-etc mailing list