[elektro-etc] dizel kerdesek - 3-4
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sun Dec 27 12:33:16 CET 2009
On 2009. 12. 27. 12:13, Valenta, Ferenc wrote:
> Fuzesi Arnold wrote:
>
>> Dizel vs benzin eseten ugye literben nezzuk a fogyasztast, nem szenatomszamban vagy tomegben.
>> 1.17x tobb co2 keletkezik 1 liter dizel vs 1 liter benzin elegetesekor.
>> Ez jol mutatja a dolgot. H nemileg atveres ez a csoda fogyasztas.
>
> Nem atveres. Ez az egyik alapja. Nem nagyon ismerunk semmilyen mas
> folyekony anyagot, aminek nagyobb lenne az egeshoje a dizelnel.
Persze. Csak ne literben merjuk akkor a fogyasztast :) Ha mar a Foldert aggodunk...
Vagy nezzuk a kibocsatott co2 szintet.
Nekem mindegy.
>> Nomeg ma mar a turbos, valtozo szelepvezerleso, pillangoszelep nelkuli direkt befecskendezeses benzinmotoroknal nem is igaz. Azok pariban vannak fogyasztasban a dizelekkel. Sot olykor meg a hagyomanyosnak
>
> A szokasos csusztatas. A legujabb benzines technikakat hasonlitod
> ossze a hagyomanyos dizellel. Csakhogy minden uj technikat hasznalnak
> a dizelmotorokban is. A multkor beidezted a Fiat nagy ujdonsaganak
> leirasat, abban is irtak, hogy dizelhez ugyanugy jo.
Jahh, csak azt meg nem gyartjak. Amikor meg lesz akkor a benzines megint lepett
egyet elore.
>> De! A dizel ahhoz h teljesitse a kornyezetvedelmi normakat rengeteg energiat pocsekol el erre.
>
> Igaz. Ezert ment le a 35% (!!!) kulonbseg 20-ra...
Teso, hogyan lehet ket motort osszehasonlitani h 35% a hatasfok kulonbseg
mikozben 10000000000 fele motor van a piacon. Ez a 35% vmi atlag? Vagy mi? Vagy
szoras? :)
A 20% meg vmi masik? Meg milyen motorok, hengerszam azonos legalabb - erted....
Hagyjuk mar ezeket a legbol kapott szamokat, meg a totalcar nepiteleteket meg a
google-be beirtam dolgokat. Vagy a tapasztalat, vagy authentikus forras.
Olyan helyrol ahol nem felkegyelmu bolondok vezetnek autot. Az egyik kinyomja a
szemet azert vett benzinest, a masik meg gyokkettovel indul ha kell ha nem mert
azert vett dizelt h sporoljon. Human faktor csunya csusztatasokat okoz... nem
hinnem h ez ervnek megallja a helyet.
En a kornyezetemben akit tudok dizelest mindegyik ragyur a fogyaszatsra direkt
lefele. Nemelyik pancsol, masik lenduletbol megy akar veszely aran is. Akinek
meg benzinese van majd mindegyiknek vmilyen sportosabb joszag.
A fogyasztas pont az n-edleges. Igy eleg nehez osszehasonlitani, es a nepitelet
is errol szol.
>> Modern benzinesek direkt befecskendezesesek. (FSI, JTS, GDI stb)
>> Nem a szelepeken keresztul megy be a benzin hanem piezo injektorok nyomjak be.
>> Ahogy a dizelnel.
>
> Persze. Csak a benzines a levegovel egyutt suriti, majd gyertyaval
> gyujt, a dizel meg csak a surites vegen (illetve picivel az elott)
> fecskendez be, es az uzemanyag azonnal meg is gyullad.
Meg tobbszor fecskendez be ahogy a dizelek stb.
> Tehat a benzinesek kompressziojat ugyanugy koti a benzin veges
> kompresszioturese.
> A dizelt csak az NO kibocsatas, de az EGR-rel, katalizatorral
> megfoghato.
Ami ujabb hatasfok csokkenest okoz a reszecskeszurovel egyetemben.
A "nemletezo" koromtol eltomodik 10e-renkent stb.
>> Skoda Octavia 1.6 FSI pl annyit eszik mint az 1.9 TDI.
>> Teljesitmenyben kb ugyan az.
>
> Persze :) Nezegesd amit az elobb irtam...
Nepiteletek meg hasonlok nem erdekelnek.
Tudom hogy a sajat autom vegyes atlagfogyasztasa tud tizenpar liter lenni ha
normalisan kozlekedek. Meg tud vegyes 17 is ha nem erdekel a fogyasztas.
Innentol szamomra a gyari adat a mervado. Mert ott vannak azonos
tesztkorulmenyek stb.
Ami a hetkoznapokon nincs. Plane ha nem egyforma emberekrol, vezetesi stilusrol
van szo.
A.
More information about the Elektro-etc
mailing list