[elektro-etc] dizel
Valenta, Ferenc
Ferenc_Valenta at mentor.com
Sun Dec 27 11:37:50 CET 2009
Hehe... En csak beirtam a gugliba, hogy 'dizel benzin fogyasztas', ezt
dobta ki. Ha megneztetek volna az URL-t, ott irjak hogy dizel TDI.
A masikra pedig egyetlen reakcio sem erkezett.
Megegyszer: egy jo turbodizel jelenleg egy benzines hibridnel is
kevesebbet eszik, es a kibocsatasa is jobb!
Valamint: a kozvetlen befecskendezeses benzines ugyanugy termeli a
reszecskeket, mint a dizel! Ugyanis a problema nem az uzemanyag, meg csak
nem is a kompresszio-gyujtas, hanem a kozvetlen befecskendezes.
Az USA-ban regebben bizonyos allamokban korlatoztak a dizel jarmuveket.
Ma mar nincs korlatozas. A korlatozas oka nem a dizelkorom volt, hanem az
ott hasznalt uzemanyagok magas kentartalma.
Nem talaltam sehol olyat, hogy a dizel ugyanannyit, vagy tobbet enne,
mint a benzines. Ellenkezoleg, ha ugyanazt az autot szerelik tobbfele
motorral, akkor a benzinesnel masfelszer nagyobb teljesitmenyu dizelnek
ugyanakkora a CO2 kibocsatasa, es a fogyasztasa meg igy is alacsonyabb.
A csodalatos FSI meg egyeb motorokrol olvasgassatok a nepiteleten.
Siman 10l felett eszik egy csomo. Szepen mutat a gyari adat, de varosban
a benzinesek fogyasztasa sokkal jobban megugrik mint a dizeleke.
Az Opel szerint a sajat motorjaik kozott a dizelek 20%-kal kevesebbet
esznek, fenntartasi koltseguk osszessegeben kb 30%-kal alacsonyabb.
A PSA a FAP reszecskeszurok csereperiodusat 180000km-ben hatarozta meg.
Az Audinak szinte az osszes kornyezetbarat, kis kibocsatasu modellje ma
mar dizel.
Tobb linken is irjak, hogy a nagy motorok vesztesege nagyobb, tehat a
fogyasztas is. A fogyasztas csokkentesenek modja a downsizing, amit a
VW kezdett el nehany eve. Ezt csak azert irom, mert errol is jo kis
vita volt a masik listan nehany eve, le lettem hulyezve akkor is...
Azok a motorok, amikkel a dizel ellen erveltek, pont igy jottek letre :)
Itt a listan gyakorlatilag megszavaztatok, hogy a dizel szar es sokat
eszik. Ilyen durvan elvakult embereket nyilvan nem lehet meggyozni, de
a tobbiek hatha tanulnak belole. Addig szavazzatok meg, hogy a Pitagorasz
tetel is szar :)
http://www.seat.at/hu/page.php?pid=423&m=10004,10000,10004&extra=
"Az eredmény: az Ibiza Ecomotive átlagosan mindössze 3,8 litert* fogyaszt 100 kilométerenként, míg a csökkentett CO2 kibocsátás értéke csupán 99 g/km*."
Orszaguton 3.2l
http://hyundaiklub.hu/index.php?topic=1500.0;wap2
Sok okossag van benne, olvassatok el az egeszet.
www.e85kft.hu/benzines%20vs%20dizel.pdf
http://www.vezess.hu/magazin/fogyasszunk_4_litert/9608/
http://www.autovalaszto.hu/cikk.php?azon=67
http://www.autosoldalak.hu/modules/hirek/hir_lap.php?id=507
http://www.mtv.hu/modernkepmesek/cikk.php?id=208498
Erdekes - a legnagyobb dizel majd dupla teljesitmenyu, mint a legkisebb
benzines, es majd egy literrel kevesebbet ker
http://www.vezess.hu/magazin/benzin_dizel_kinek_eri_meg/12006/?o=2
"Hiba leírni a dízelt
Az egyre költségesebb kipufogógáz-tisztítás ellenére a dízeleket kár volna leírni. Patrick Pélata, a Renault termékfejlesztési alelnöke nyilatkozta a közelmúltban, hogy a villanymotorral kiegészített hibridautóknak semmi értelme, mert túl drágák. A dízeleknek viszont nagy jövo"t jósolt, mert a fogyasztási elo"írások szigorodásával felértékelo"dik takarékosságuk, a környezetvédelmi szabványok betartására pedig van megoldás. Csak nem valami olcsón."
http://www.testcar.hu/hu/news/091210-husz-esztendo-ev-audi-tdi-motorok-auto.html
http://www.testcar.hu/hu/news/091210-husz-esztendo-ev-audi-tdi-motorok-auto.html
Erdekes... Az Audi-nal szinte az osszes alacsony kibocsatasu motor TDI.
136LE/4.6l, 105LE/3.3l
http://www.opelhering.hu/ujastra.html
A legnagyobb dizel (2.0, 160LE) CO2 kibocsatasa (129g) pont megegyezik a
legkisebb benzinesevel. (1.4, 100LE)
http://www.opelmaxabo.hu/index.php?c=autohogyan
http://hu.wikipedia.org/wiki/Diesel-ciklus
"Összehasonlítva az Otto-körfolyamattal, annak termikus hatásfoka azonos kompresszióviszony esetén meghaladja a Diesel ciklusét. Mindenki ismeri azonban azt a tényt, hogy a dízelmotoral hajtott gépkocsik üzemanyag-fogyasztása kisbb (és így az összhatásfoka jobb), mint az Otto-motorokkal hajtott gépkocsiké. Ez azért igaz, mert az Otto-motorok kompresszióviszonya lényegesen alacsonyabb, mint a dízelmotoroké. A benzin-levego" keverék ugyanis alacsonyabb ho"mérsékleten (így alacsonyabb kompresszióviszony mellett) öngyulladást szenvedne. A másik ok, hogy a benzinmotort a légbeömlés fojtásával vezérlik, a fojtás pedig energiaveszteséget okoz. A valóságos összhatásfok természetesen a termikus, mechanikai és egyéb veszteségek miatt mindkét ero"gépnél az elméletinél lényegesen kisebb."
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list