[elektro-etc] Hóban...
Charles Hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Dec 21 18:54:34 CET 2009
gyapo írta:
>
>> En hiszek a viktimologiaban , mert ki tudod valtani a szabalyszegest
>> a sajat rovasodra.
>
> Mondjuk ki tudom, de azert nem az a normalis viselkedesem. Lelassitok,
> hogy azt lassa mintha el akarnam engedni, aztan megis gyorsitok es
> utkozunk. Gozom sincs mennyi az aranya ezeknek az osszes balesetbol,
> de kicsinek gondolom.
volt egy balesetem debrecenben . abban a keresztezodesben utana
lassitottam parszor . nagyon sokszor elemvagtak attol hogy elvettem a
gazt .
>> Ha husz ilyen csapdat elrejtek egy ilyen autoban , akkor
>> husszorosara no a balesetek szama ha semmi sem valtozik .
>
> Mi az a csapda? A szeles A oszlop? Mondjuk, hogy nehezebben
> vezethetove teszi az autot, de csapda? Csapda, ha a fek idonkent
> veletlenszeruen nem fog, vagy a kormany ellenkezo iranyba forgatja a
> kerekeket. Es errol nem tud a vezeto. Ha mar tud, akkor megint csak
> kenyelmetlenseg.
folyamatosan figyelunk az autoban - gond egy szal sem . a periferias
latasodat elvenni veszelyes , mert tudataban lennel egy autonak ami ott
kolbaszol a latotered szelen .
ha csak odapillantassal latod , akkor egyreszt kozben mindenutt
tortenhet mas , mert nem oda nezel , masreszt ha abban a pillanatban epp
holtterben van , akkor megno a rizikoja a savvaltasnak . persze lete
hogy ekkor elore, hatra ingatod a fejed , kihajolsz , de ezalatt mondjuk
befekez az elotted meno autos , mar kesz a kocc .
> Vannak jobb kepessegu emberek, akik jobban vezetnek, es esetleg ilyen
> neheziteseket is jobban korrigalnak. Regi tema, a hol kellene meghuzni
> a jogositvanyhoz vezeto hatart. Sajnos rengetegen vezetnek olyanok,
> akiknek szerintem nem szabadna, a jelenlegi rendszer szerint viszont
> igen. Viszont mindenki szabadon eldontheti, hogy melyik autot veszi
> meg es melyiket nem, ha neki az adott jarmu barmilyen ok miatt nem
> vezetheto kenyelmesen, biztonsagosan, akkor ne vegye meg, ne vezesse,
> es ne veszelyeztesse a tobbieket. Ezert a gyartot hibaztatni, hogy
> csapdakat epitett bele, mert nekem kevesbe jon be mint a masik gyarto
> termeke, az nem OK.
pszichologusok es marketingesek tervezik az autot . ne erezd a
sebesseget , minnel kisebb az ablak oldalt , annal biztonsagosabb erzest
ad . hol van itt az ergonomia ? a fiat 500 piszokul tetszik , de jobbara
hatra nem lehet kilatni egyaltalan . a smartbol jobbra hatra szinten
valami csoda kell .
ha ezt igy tervezik , az bajt okoz es mostanaban ugy nezem ez a trend .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list