[elektro-etc] Hóban...

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Dec 21 18:54:34 CET 2009


gyapo írta:
>
>> En hiszek a viktimologiaban , mert ki tudod valtani a szabalyszegest 
>> a sajat rovasodra.
>
> Mondjuk ki tudom, de azert nem az a normalis viselkedesem. Lelassitok, 
> hogy azt lassa mintha el akarnam engedni, aztan megis gyorsitok es 
> utkozunk. Gozom sincs mennyi az aranya ezeknek az osszes balesetbol, 
> de kicsinek gondolom.

volt egy balesetem debrecenben . abban a keresztezodesben utana 
lassitottam parszor . nagyon sokszor elemvagtak attol hogy elvettem a 
gazt .
>>  Ha husz ilyen csapdat elrejtek egy ilyen autoban , akkor 
>> husszorosara no a balesetek szama ha semmi sem valtozik .
>
> Mi az a csapda? A szeles A oszlop? Mondjuk, hogy nehezebben 
> vezethetove teszi az autot, de csapda? Csapda, ha a fek idonkent 
> veletlenszeruen nem fog, vagy a kormany ellenkezo iranyba forgatja a 
> kerekeket. Es errol nem tud a vezeto. Ha mar tud, akkor megint csak 
> kenyelmetlenseg.
folyamatosan figyelunk az autoban - gond egy szal sem . a periferias 
latasodat elvenni veszelyes , mert tudataban lennel egy autonak ami ott 
kolbaszol a latotered szelen .
ha csak odapillantassal latod , akkor egyreszt kozben mindenutt 
tortenhet mas , mert nem oda nezel , masreszt ha abban a pillanatban epp 
holtterben van , akkor megno a rizikoja a savvaltasnak . persze lete 
hogy ekkor elore, hatra ingatod a fejed , kihajolsz , de ezalatt mondjuk 
befekez az elotted meno autos , mar kesz a kocc .
> Vannak jobb kepessegu emberek, akik jobban vezetnek, es esetleg ilyen 
> neheziteseket is jobban korrigalnak. Regi tema, a hol kellene meghuzni 
> a jogositvanyhoz vezeto hatart. Sajnos rengetegen vezetnek olyanok, 
> akiknek szerintem nem szabadna, a jelenlegi rendszer szerint viszont 
> igen. Viszont mindenki szabadon eldontheti, hogy melyik autot veszi 
> meg es melyiket nem, ha neki az adott jarmu barmilyen ok miatt nem 
> vezetheto kenyelmesen, biztonsagosan, akkor ne vegye meg, ne vezesse, 
> es ne veszelyeztesse a tobbieket. Ezert a gyartot hibaztatni, hogy 
> csapdakat epitett bele, mert nekem kevesbe jon be mint a masik gyarto 
> termeke, az nem OK.
pszichologusok es marketingesek tervezik az autot . ne erezd a 
sebesseget , minnel kisebb az ablak oldalt , annal biztonsagosabb erzest 
ad . hol van itt az ergonomia ? a fiat 500 piszokul tetszik , de jobbara 
hatra nem lehet kilatni egyaltalan . a smartbol jobbra hatra szinten 
valami csoda kell .
ha ezt igy tervezik , az bajt okoz es mostanaban ugy nezem ez a trend .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list