[elektro-etc] Hóban...

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
Sun Dec 20 18:32:30 CET 2009


Németh János írta:
> Kissé beképzelt vagy. Csak három féle viselkedés lehetséges:
> 1. kinyomja
> 2. nem nyomja ki
> 3. nincs mit kinyomni
> :-))
>   
szedjuk szet darabokra a problemat .
elsokerekes , kezivaltos , normalis , egyszeru auto abs-el vagy nelkule :
igazabol a fekezes erezhetoeseget javitja ha blokkolasig fekezeskor a 
motor levalasztja a hajtasrol - de nem lenyegi a kulonbseg (ducato , 
wagoner)
ha viszont megcsusztal , akkor ha felengeded a feket - akkor hamarabb 
kapod vissza a tapadast , kormanyzast ha a kuplung be van nyomva .

elsokerekhajtott , kezivaltos orrmotor ,modern auto (scenic , sharan 
stb) egy a kuplung mellett . de csak enyhen .
a veszfekasszisztens miatt adagolhatatlan a fek - ahogy izombol belerug 
az elektronika , lefullad , ujrainditani nehol csak ugy lehet ha a 
gyujtast leveszi ... stb - hosszu ido az kormany es rendes fek nelkul .  
egy a kuplung mellett

elsokerekes , kezivaltos modern auto ESP-vel (scudo) . ha nem nyomja ki 
a kuplungot ,attol az esp-meg belepofazik es mindent megnehezit a 
szamara azzal hogy a lefullado vagy jelentosen csokkent fordulaton 
mukodo motor fekhatasat , a difi athajtasat nem tudja a fek 
modulalasaval megszuntetni - pedig az ESP erre gyurna hogy uton 
tarthassa , de a blokk lassan valtozo fordulatszama miatt fals adatokat 
visz a gepbe . az elvesztett kormanyzas miatt irany az arok . egy a 
kuplung mellett

hatsokerekes , kezivaltos , regi rom orrmotorral (jeep) itt nem rossz 
tipp a kuplung bekenhagyasa , mert van tomege a rendszernek es 
adagolhato a fek - de ugyanemiatt igazabol ertelme sem sok van . csak a 
difizarat kimeli - en sem nyomnam ki . egy a kuplung ellen - 
bizonytalanul , mert kevesbe az uttartasra es inkabb a szamlara hat :)

hatsokerekes , kezivaltos , farmotor (pok) a kuplung semmit nem csinal - 
ugyis feluszik az elsokerek :) kuplung ellen  - de mindegy :) a pok a 
batrak jateka :)

elsokerekes , regi automata - a valto szabadonfutos , ABS-el , 
fekezeskor ez ugy viselkedik mitha a kuplungot benyomta volna a pilota - 
ez a legjobban kontrollalhato az elsokerekesek kozul .nem fullad le , ha 
valamerre indulni kell , akkor bele lehet rugni a gazba . elvben a 
kuplung mellett , mert az elsokerekesek  kozul ez talan a legjobb .

osszkerek ... jobb ha a hajtaslanc nem pofazik bele , de errol hosszan 
lehetne irni , mert ahany technika , annyifele verzio lehet .

lehetne meg a tomeggel , sulyelosztassal is trukkozni , de vegulis a 
benyomott kuplung ugy tunik hogy az esetek tobbsegeben elonyt jelent . 
meg annak ellenere is hogy az utcan talalhato autok tobbsege elsokerekes 
, pici , buta motor van bennuk es tulszervozott fekje van - tehat a 
szamszeru osszesites nem biztos hogy valos erteket ad .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list