[elektro-etc] Hóban...
Charles Hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Dec 20 18:32:30 CET 2009
Németh János írta:
> Kissé beképzelt vagy. Csak három féle viselkedés lehetséges:
> 1. kinyomja
> 2. nem nyomja ki
> 3. nincs mit kinyomni
> :-))
>
szedjuk szet darabokra a problemat .
elsokerekes , kezivaltos , normalis , egyszeru auto abs-el vagy nelkule :
igazabol a fekezes erezhetoeseget javitja ha blokkolasig fekezeskor a
motor levalasztja a hajtasrol - de nem lenyegi a kulonbseg (ducato ,
wagoner)
ha viszont megcsusztal , akkor ha felengeded a feket - akkor hamarabb
kapod vissza a tapadast , kormanyzast ha a kuplung be van nyomva .
elsokerekhajtott , kezivaltos orrmotor ,modern auto (scenic , sharan
stb) egy a kuplung mellett . de csak enyhen .
a veszfekasszisztens miatt adagolhatatlan a fek - ahogy izombol belerug
az elektronika , lefullad , ujrainditani nehol csak ugy lehet ha a
gyujtast leveszi ... stb - hosszu ido az kormany es rendes fek nelkul .
egy a kuplung mellett
elsokerekes , kezivaltos modern auto ESP-vel (scudo) . ha nem nyomja ki
a kuplungot ,attol az esp-meg belepofazik es mindent megnehezit a
szamara azzal hogy a lefullado vagy jelentosen csokkent fordulaton
mukodo motor fekhatasat , a difi athajtasat nem tudja a fek
modulalasaval megszuntetni - pedig az ESP erre gyurna hogy uton
tarthassa , de a blokk lassan valtozo fordulatszama miatt fals adatokat
visz a gepbe . az elvesztett kormanyzas miatt irany az arok . egy a
kuplung mellett
hatsokerekes , kezivaltos , regi rom orrmotorral (jeep) itt nem rossz
tipp a kuplung bekenhagyasa , mert van tomege a rendszernek es
adagolhato a fek - de ugyanemiatt igazabol ertelme sem sok van . csak a
difizarat kimeli - en sem nyomnam ki . egy a kuplung ellen -
bizonytalanul , mert kevesbe az uttartasra es inkabb a szamlara hat :)
hatsokerekes , kezivaltos , farmotor (pok) a kuplung semmit nem csinal -
ugyis feluszik az elsokerek :) kuplung ellen - de mindegy :) a pok a
batrak jateka :)
elsokerekes , regi automata - a valto szabadonfutos , ABS-el ,
fekezeskor ez ugy viselkedik mitha a kuplungot benyomta volna a pilota -
ez a legjobban kontrollalhato az elsokerekesek kozul .nem fullad le , ha
valamerre indulni kell , akkor bele lehet rugni a gazba . elvben a
kuplung mellett , mert az elsokerekesek kozul ez talan a legjobb .
osszkerek ... jobb ha a hajtaslanc nem pofazik bele , de errol hosszan
lehetne irni , mert ahany technika , annyifele verzio lehet .
lehetne meg a tomeggel , sulyelosztassal is trukkozni , de vegulis a
benyomott kuplung ugy tunik hogy az esetek tobbsegeben elonyt jelent .
meg annak ellenere is hogy az utcan talalhato autok tobbsege elsokerekes
, pici , buta motor van bennuk es tulszervozott fekje van - tehat a
szamszeru osszesites nem biztos hogy valos erteket ad .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list