[elektro-etc] Hóban...
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Dec 20 14:31:50 CET 2009
Famulus Számítástechnika wrote:
> Ne má...100 évek óta ilyen telek voltak/vannak errefelé
Dehogy! Decemberben ilyenkor igen ritkán van ilyen hideg, és hó is kis
eséllyel. De én nem erről írtam, hanem arról, hogy ha ez tök jellemző
lenne, ahogy pl a svédeknél, esetleg még sokkal cudarabb hidegek, akkor
lennének ilyesmik, amik ott vannak is. És valszleg eszébe nem jutna
senkinek se a nyárigumival közlekedés, sem az, hogy nincs az autóban elég
benzin, nincs lapát, meleg holmi, hólánc... Az angoloknál pl nem divat a
téligumi tudtommal. Ha ott bejönne máról holnapra egy -15 fokos, sok hóval
járó időszak, jó nagy bajban lennének.
> Az utóbbi cirka 20 év egy kicsit talán lazább volt néha, de
> azért kb. minden évben akad hó és fagy is...
Jól fogalmazol: akad. :-) A svédeknél, finneknél pl nem fordul elő, hogy
nincs, jó hosszú időszakban méghozzá. Itt már volt olyan tél, amiben
szinte egyáltalán nem esett hó.
> Az egyik a dilatációs rés...
> Ezek a kerekektől csattogó sínek.
Nem kell feltétlenül csattognia, van más megoldás is. Alkalmazzák is.
> A másik a hegesztett sín...
> Ekkor a talpfákon át az alap veszi fel
> a dilatációs terhelést....ami nem megy ha
> elvan hanygolva a páya szerkezet, mert
> eccercsak egy gyenge ponton enged a rögzítés
> és akkor felugrik a sín a levegőbe (melg)
> ....vagy szakad (hideg)
Az utóbbi szerintem nem alaphibából jön létre, hanem valszleg egy nyáron,
forróságban telepített (szerelt) sínnél, ami jó hosszan van hegesztve, és
egyszerűen nem számolták ki, nem számítottak rá, hogy akár -20 fokra is
lehülhet. Aztán hegesztési hiba is lehet a háttérben.
Most ki kéne számítani, mekkora is az összehúzódás (hőtágulási adat
kellene), és ahhoz mekkora fesz tartozik, ha nem hagyom neki, de
eltekintek tőle.
> Szóval ez ne mtechniaki kéréds, hanem trehánysági.
azért technikai is, ha a fentieket nézem. Techikai-trehányság. :-)
Hozzánemértés pl.
> A váltó elfagyás szintén...trehányság
> Munkaerő és/vagy technika hiány...
Erről beszéltem, technikai hiány, olyasmi, amit elég egyszerűen meg
lehetne oldani. A munkaerő nem jó a dologra, mert annak oda kell jutnia a
megfelelő időben. Az nem hasznáható elképzelés, hogy majd egy
munkanélkülit odaköltöztetnek, akinek egész nap nincs is más dolga, mint
takarítja, vagy gázlánggal fújkálja a váltót két vonat között.
> Mivel a felelős vezető tökeit ilyesmiért nem szokás
> masszírozni....így az szarik az egészbe és ez a vége.
Mivel állami, ezért max felelős alkalmazott van, ahol a felelős kifejezés
nem nagyon jelent semmit. Ha a tulaj faragna rá, máris más lenne a leányzó
fekvése.
> Fel egészen a miniszterig...mindenki...
Helyben vagyunk, monnnyon le, attól leolvad a váltó. :-)
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list