[elektro-etc] A Lajta két oldalán..
Famulus Számítástechnika
hwsw at famulus.hu
Wed Dec 16 23:43:08 CET 2009
A dologban számomra az
ÁLLAM hozzállása a lényeg...
...az adófizető polgárához.
rugalmasság...nem pedig szívatás ezer soron
KJ
Acs Gabor wrote:
> Hát, az autóklubban eddig is így vizsgáztattam sk. Odamentem az
> autómmal úgy, hogy előtte szerelő nem látta. Végigtesztelte a
> vizsgabiztos, ha kellett ment pár kört az udvaron satu fékezgetéssel,
> hogy jó legyen, aztán visszakaptam az érvényesített forgalmit.
> Időpontra mentem, max negyed óra volt az egész, no para.
> Ha hiba lett volna, ott is az a rendszer, hogy kapsz egy hibalistát,
> és következő fordulóban már csak azt nézik, amit kell.
> Aztán hogy az új idióta rendeletekkel mit kezdenek majd, azt nem
> tudom.
>
> Gábor
>
> Famulus Számítástechnika írta:
>> http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2009/12/16/a_muszaki_vizsgaval_nincs_baj/
>>
>>
>> Asszem... külön érdemes kiemelni ezt a részt a cikkből...
>>
>> KJ
>>
>> Hogyan vizsgázik a sógor?
>> Ausztriában a vizsga érvényességét a szélvédőre ragasztott matrica
>> jelzi, hogy ne kelljen a yardnak ellenőrzéskor hajolgatnia. A
>> rendszer kitalálói nem csak a közegre tekintenek emberként, hanem az
>> egyszerű autósra is: újravizsgáztatás az érvényesség lejártát
>> megelőző hónaptól a lejáratot követő harmadik hónap végéig bármikor
>> lehetséges. Az új vizsga érvényességi ideje továbbra is az eredeti
>> dátummal megegyező, az időzítéssel tehát sem nyerni, sem veszíteni
>> nem lehet, egyszerűen csak kényelmes, stresszmentes lehetőséget ad a
>> vizsga időpontjának megválasztására. A Kárpát-medencei nyomorból
>> szemlélve érdekes gondolat, hogy a júzer a vizsga időpontját
>> igazíthatja az életritmusához, és nem az életritmusát a hivatalok
>> átgondolatlan, kőagyú szabályozásához.
>> Sikertelen vizsga esetén az ember hibalistát kap, amiket kijavítva az
>> adott, összesen öt hónapos időintervallumon belül bármikor újra
>> jelentkezhet. Az ismételt átvizsgálás az esetek döntő többségében nem
>> kerül pénzbe (szervize válogatja). Miért is kerülne, hiszen csak arra
>> a gömbfejre/kipufogóra/lámpára/fékcsőre kell vetni egy pillantást,
>> ami az előző körben hibás volt. A cél pedig az elégedett ügyfél és a
>> gördülékeny lebonyolítás.
>> Azt a kérdést, hogy mi van akkor, ha valaki mégis életveszélyes
>> autóval (pl. fék nélkül) jelenik meg a vizsgán, az osztrák kollégák
>> először nem is értették, hiszen életveszélyes autóval, fék nélkül nem
>> közlekedik az ember. A kérdés hátterének ismeretében aztán kiderült:
>> a vizsgáztató műhelynek nincs lehetősége a járművet kivonni a
>> forgalomból, ez szigorúan rendőrségi hatáskör. Legrosszabb esetben
>> felvehetik a telefont és hívhatják a zsarukat, de ez nem szokás.
>>
>> _____________ NOD32 4694 (20091216) Információ _____________
>>
>> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>> http://www.nod32.hu
More information about the Elektro-etc
mailing list