[elektro-etc] A Lajta két oldalán..
Famulus Számítástechnika
hwsw at famulus.hu
Wed Dec 16 19:08:05 CET 2009
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2009/12/16/a_muszaki_vizsgaval_nincs_baj/
Asszem... külön érdemes kiemelni ezt a részt a cikkből...
KJ
Hogyan vizsgázik a sógor?
Ausztriában a vizsga érvényességét a szélvédőre ragasztott matrica jelzi,
hogy ne kelljen a yardnak ellenőrzéskor hajolgatnia. A rendszer kitalálói
nem csak a közegre tekintenek emberként, hanem az egyszerű autósra is:
újravizsgáztatás az érvényesség lejártát megelőző hónaptól a lejáratot
követő harmadik hónap végéig bármikor lehetséges. Az új vizsga érvényességi
ideje továbbra is az eredeti dátummal megegyező, az időzítéssel tehát sem
nyerni, sem veszíteni nem lehet, egyszerűen csak kényelmes, stresszmentes
lehetőséget ad a vizsga időpontjának megválasztására. A Kárpát-medencei
nyomorból szemlélve érdekes gondolat, hogy a júzer a vizsga időpontját
igazíthatja az életritmusához, és nem az életritmusát a hivatalok
átgondolatlan, kőagyú szabályozásához.
Sikertelen vizsga esetén az ember hibalistát kap, amiket kijavítva az adott,
összesen öt hónapos időintervallumon belül bármikor újra jelentkezhet. Az
ismételt átvizsgálás az esetek döntő többségében nem kerül pénzbe (szervize
válogatja). Miért is kerülne, hiszen csak arra a
gömbfejre/kipufogóra/lámpára/fékcsőre kell vetni egy pillantást, ami az
előző körben hibás volt. A cél pedig az elégedett ügyfél és a gördülékeny
lebonyolítás.
Azt a kérdést, hogy mi van akkor, ha valaki mégis életveszélyes autóval (pl.
fék nélkül) jelenik meg a vizsgán, az osztrák kollégák először nem is
értették, hiszen életveszélyes autóval, fék nélkül nem közlekedik az ember.
A kérdés hátterének ismeretében aztán kiderült: a vizsgáztató műhelynek
nincs lehetősége a járművet kivonni a forgalomból, ez szigorúan rendőrségi
hatáskör. Legrosszabb esetben felvehetik a telefont és hívhatják a zsarukat,
de ez nem szokás.
More information about the Elektro-etc
mailing list