[elektro-etc] A Lajta két oldalán..

Famulus Számítástechnika hwsw at famulus.hu
Wed Dec 16 19:08:05 CET 2009


http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2009/12/16/a_muszaki_vizsgaval_nincs_baj/

Asszem... külön érdemes kiemelni ezt a részt a cikkből...

KJ

Hogyan vizsgázik a sógor?
Ausztriában a vizsga érvényességét a szélvédőre ragasztott matrica jelzi, 
hogy ne kelljen a yardnak ellenőrzéskor hajolgatnia. A rendszer kitalálói 
nem csak a közegre tekintenek emberként, hanem az egyszerű autósra is: 
újravizsgáztatás az érvényesség lejártát megelőző hónaptól a lejáratot 
követő harmadik hónap végéig bármikor lehetséges. Az új vizsga érvényességi 
ideje továbbra is az eredeti dátummal megegyező, az időzítéssel tehát sem 
nyerni, sem veszíteni nem lehet, egyszerűen csak kényelmes, stresszmentes 
lehetőséget ad a vizsga időpontjának megválasztására. A Kárpát-medencei 
nyomorból szemlélve érdekes gondolat, hogy a júzer a vizsga időpontját 
igazíthatja az életritmusához, és nem az életritmusát a hivatalok 
átgondolatlan, kőagyú szabályozásához.
Sikertelen vizsga esetén az ember hibalistát kap, amiket kijavítva az adott, 
összesen öt hónapos időintervallumon belül bármikor újra jelentkezhet. Az 
ismételt átvizsgálás az esetek döntő többségében nem kerül pénzbe (szervize 
válogatja). Miért is kerülne, hiszen csak arra a 
gömbfejre/kipufogóra/lámpára/fékcsőre kell vetni egy pillantást, ami az 
előző körben hibás volt. A cél pedig az elégedett ügyfél és a gördülékeny 
lebonyolítás.
Azt a kérdést, hogy mi van akkor, ha valaki mégis életveszélyes autóval (pl. 
fék nélkül) jelenik meg a vizsgán, az osztrák kollégák először nem is 
értették, hiszen életveszélyes autóval, fék nélkül nem közlekedik az ember. 
A kérdés hátterének ismeretében aztán kiderült: a vizsgáztató műhelynek 
nincs lehetősége a járművet kivonni a forgalomból, ez szigorúan rendőrségi 
hatáskör. Legrosszabb esetben felvehetik a telefont és hívhatják a zsarukat, 
de ez nem szokás. 



More information about the Elektro-etc mailing list