[elektro-etc] felesleges eroskodes nelkul ...

potyo potyo.ada at gmail.com
Wed Dec 16 15:12:49 CET 2009


jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2009. december 16. 14:52):
> Nna ezt se hallottam még. Tehát a munkaütemben sprickolnak bele többször egy
> kis naftát? Ez jó egyáltalán? Nem azért van, mert a piezot nem lehet
> egyfolytában elég hosszú időre kinyitni? Vagy miért csinálják? Gondolhatok
> arra is, hogy ne legyen akkora bazi nagy az ütés a dugón, időben kicsit
> elhúzzák vele az erő megjelenését. Annak biztos nincs értelme, hogy a
> holtponttól jóval lejjebb is belőjenek még anyagot, mert az nagyon
> elcsúfítja a hatásfokot.
Amit sokan a dízelmotorral szemben hoznak fel, hogy kerreg, csattog,
stb. azt csökkentik az előbefecskendezéssel. Régebben ezért voltak az
előkamrás motorok, mivel nem tudták az égés hangját másképp
befolyásolni. A mostani TDI (mert a TDI-ből a D az nem dízelt jelent,
direkt-et, vagyis Turbodiesel Direct Injection) motoroknál nincs
előkamra, az égéstér a benzinmotor égésteréhez hasonló kinézetű.
Szóval az előbefecskendezés az égés zaját csökkenti, az
utóbefecskendezés pedig környezetvédelmi okból van, úgy emlékszem, a
koromképződést csökkenti. Emellett a nitrogénoxid képződést is
csökkenti a többszöri befecskendezés, mert így az égési
csúcshőmérsékletek alacsonyabbak. Ezt azért ne úgy képzeld el, hogy
akkor fecskendeznek be, amikor már nyílik a kipufogószelep, hanem az
elméleti ideális befecskendezési időponthoz képest néhány, esetleg
néhánytíz fokkal később, illetve minimális mennyiség a
főbefecskendezéshez képest. Van még utóbbi befecskendezés is, ami a
részecskeszűrő regenerálásához kell, az valóban csökkenti a
hatásfokot, de az meg nem állandó üzemű, csak időszakos.



More information about the Elektro-etc mailing list