[elektro-etc] felesleges eroskodes nelkul ...

potyo potyo.ada at gmail.com
Wed Dec 16 13:24:22 CET 2009


jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2009. december 16. 13:03):

> Aha. Az utóbbival már találkoztam. És a common? Nem az van itt, hogy pont
> hogy nem közös, hanem egyedileg eloállított nagy nyomásról van szó ebben a
> rendszerben?
Pont a közös a lényeg benne. Van egy vastagabb cső, ami végigfut a
hengerfejek mellett, és ebben van létrehozva egy vezérműről hajtott
pumpával a nagy nyomás, és itt van tárolva némi üzemanyag nagy
nyomáson. Erről vannak leágazások minden hengernél, és a hengerfejben
van egy-egy szelep a porlasztó előtt, amit a motorvezérlő nyit-zár.
Persze a nyomást is az elektronika állítja be a közös nyomócsőben, de
ez ebből a szempontból lényegtelen. Tehát a közös nyomócső, amiről a
nevét kapta a rendszer, az valójában egy sima acélcső, a lényeg, hogy
az üzemanyag nagy nyomáson állandóan jelen van benne. Ezzel ellentétes
a PD-TDI (amire te gondolsz), ott a nyomás külön van létrehozva minden
hengerhez (és csak a befecskendezés előtt jön létre tudtommal, nincs
tárolva). A PD-TDI-t csak a VolksWagen használta jelentősebb
mértékben, de ők is áttértek (áttérnek) a Common-Rail rendszerre.

http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail
http://en.wikipedia.org/wiki/Unit_Injector - ez a PD-TDI (Pumpe-Düse,
vagyis egyben van a pumpa és a porlasztó)



More information about the Elektro-etc mailing list