[elektro-etc] Szia Toyota!

Valenta, Ferenc Ferenc_Valenta at mentor.com
Sun Dec 13 14:40:38 CET 2009


Fuzesi Arnold wrote:

> termeket csinalni egy masik (legalabb akkora). Az autogyartas a common rail megvalositasat a fiathoz koti es ez nem legenda kerdese, ez teny egesz egyszeruen.

Hehe... Esetleg ok kotik magukhoz, de errol csak a hivok tudnak, masok
beirjak a gugliba, aztan csodalkoznak, hogy egyesek miert beszelnek
butasagokat :)
Termeket sem ok csinaltak. Megegyszer:

>> Corporation, a Japanese automotive parts manufacturer, developed the
>> common rail fuel system for heavy duty vehicles and turned it into
>> practical use on their ECD-U2 common-rail system mounted on the Hino
>> Rising Ranger truck and sold for general use in 1995.[1] Denso claims

Mi nem ertheto? Es a legszebb, hogy az olaszok bele is buktak,
ellentetben a Denso-val. Az elso generacios HDI rendszerekre amugy sem
lennek buszke, semelyik gyartotol...
Egyebkent meg nincsenek akkora kulonbsegek, mint gondolod. Nyilvan nem
veletlen, hogy egy idoben PSA motorokat hasznalt a Volvo es a Toyota is.
Szerinted egy premium auto gyarto miert valasztotta pont azokat a
motorokat, es miert nem Fiatot?

A motorokon kivul egyebkent mast fejlesztettek? Mert egy auto nem csak
a motorbol all... Ilyesmire gondolok, mint hidropneumatikus futomu,
kanyarfenyszoro, stb... Csak azert kerdezem, mert a lemaradt cegek nem
csak kivalo motorokat gyartanak, hanem az auto minden reszletevel
foglalkoznak.


> Arnold
>
>
> On 2009.12.12., at 13:45, "Valenta, Ferenc" <Ferenc_Valenta at mentor.com> wrote:
>
>>
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail
>>
>> "The common rail system prototype was developed in the late 1960s by Robert Huber of Switzerland and the technology further developed by Dr. Marco Ganser at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich, later of Ganser-Hydromag AG (est.1995) in Oberägeri.
>> The first successful usage in production vehicle began in Japan by the mid-1990s. Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki of the Denso Corporation, a Japanese automotive parts manufacturer, developed the common rail fuel system for heavy duty vehicles and turned it into practical use on their ECD-U2 common-rail system mounted on the Hino Rising Ranger truck and sold for general use in 1995.[1] Denso claims the first commercial high pressure common rail system in 1995.[2]"
>>
>> A feltalalashoz semmi koze az olaszoknak. Ok is csinaltak egyet, kesobb,
>> ami becsodolt, es a Bosch megvette kilora. Egy legendaval kevesebb.
>> Most gondolom ugyanazt a Bosch/Delphi/Lucas/Denso/Siemens befecskendezo
>> rendszert hasznaljak, mint a lemaradt franciak, mert nincs mas.
>>
>> Ja es reszvetem. A Toyotakat mostanaban nagyon lopjak, a
>> kornyezetemben az utobbi fel evben ez mar a negyedik-otodik...
>>
>> -- 
>> Ferenc Valenta <ferenc_valenta at mentor.com>  Volcano / Mentor Graphics
>> Senior embedded SW engineer - Automotive Network Design
>>
>>
>> Fuzesi Arnold wrote:
>>> Franciak 1 lepessel mindig is le voltak maradva. Csak emlekeztetoul a common rail dizelmotor fiat talalmany. Aztan most a multi air rendszer, illetve a lancia delta ikerturbos dizele. 1.9 es motor 200le kornyeken. 1.4 es benzines 175le es 5-6 l fogyi. ( az ev innovacioja lett)
>>>
>>>
>>> Arnold
>>>
>>>
>>> On 2009.12.11., at 7:52, Varga Zoltán <zvarga66 at digikabel.hu> wrote:
>>>
>>>> Ne mondd már! Mióta gyártják az Alfát a franciák?
>>>>
>>>> Z.
>>>>
>>>> Fuzesi Arnold írta:
>>>>
>>>>> Pl Alfa 159 Sw. 2.4MJTD - 200LE, szep, nagy, kombi, es a vilag legjobb dizelmotorja van benne,
>>>>
>>>
>>>
>>> .
>>>
>
>
> .
>

-- 
Ferenc Valenta <ferenc_valenta at mentor.com>  Volcano / Mentor Graphics
Senior embedded SW engineer - Automotive Network Design


More information about the Elektro-etc mailing list