[elektro-etc] Szia Toyota!
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sun Dec 13 14:09:46 CET 2009
Ennyi erovel Otto bacsihoz kothetjuk az osszes mai motort. Olaszok
akkor korszakalkotot csinaltak mint szamtalan mas esetben. A vvt (alfa
75) tol kezdve a common railen at 1000 dolgot ok vittek gyartasba es
piacra. Aztan csinaltak sokan masok. De ez nem csokkenti az
erdemeiket. Lasd f458 italia ferrari. Brutalis technologiai arzenalt
vonultatnak fel a minimalis vesztesegu olajzason at a befecskendezesig
szelepvezerlesig bevonatokig. Egy 1500kg os 560le -s auto 4700ccm-mel
13 literes atlagfogyasztassal normal uzemben olyan technikai bravur
ami elott muszaki ember csak kalapot emelni
tud. Kitalalni dolgokat egy dolog. (nagy dolog) De ebbol szeriakepes
termeket csinalni egy masik (legalabb akkora). Az autogyartas a common
rail megvalositasat a fiathoz koti es ez nem legenda kerdese, ez teny
egesz egyszeruen.
Arnold
On 2009.12.12., at 13:45, "Valenta, Ferenc"
<Ferenc_Valenta at mentor.com> wrote:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail
>
> "The common rail system prototype was developed in the late 1960s by
> Robert Huber of Switzerland and the technology further developed by
> Dr. Marco Ganser at the Swiss Federal Institute of Technology in
> Zurich, later of Ganser-Hydromag AG (est.1995) in Oberägeri.
> The first successful usage in production vehicle began in Japan by
> the mid-1990s. Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki of the Denso
> Corporation, a Japanese automotive parts manufacturer, developed the
> common rail fuel system for heavy duty vehicles and turned it into
> practical use on their ECD-U2 common-rail system mounted on the Hino
> Rising Ranger truck and sold for general use in 1995.[1] Denso
> claims the first commercial high pressure common rail system in 1995.
> [2]"
>
> A feltalalashoz semmi koze az olaszoknak. Ok is csinaltak egyet,
> kesobb,
> ami becsodolt, es a Bosch megvette kilora. Egy legendaval kevesebb.
> Most gondolom ugyanazt a Bosch/Delphi/Lucas/Denso/Siemens
> befecskendezo
> rendszert hasznaljak, mint a lemaradt franciak, mert nincs mas.
>
> Ja es reszvetem. A Toyotakat mostanaban nagyon lopjak, a
> kornyezetemben az utobbi fel evben ez mar a negyedik-otodik...
>
> --
> Ferenc Valenta <ferenc_valenta at mentor.com> Volcano / Mentor Graphics
> Senior embedded SW engineer - Automotive Network Design
>
>
> Fuzesi Arnold wrote:
>> Franciak 1 lepessel mindig is le voltak maradva. Csak emlekeztetoul
>> a common rail dizelmotor fiat talalmany. Aztan most a multi air
>> rendszer, illetve a lancia delta ikerturbos dizele. 1.9 es motor
>> 200le kornyeken. 1.4 es benzines 175le es 5-6 l fogyi. ( az ev
>> innovacioja lett)
>>
>>
>> Arnold
>>
>>
>> On 2009.12.11., at 7:52, Varga Zoltán <zvarga66 at digikabel.hu> wrote:
>>
>>> Ne mondd már! Mióta gyártják az Alfát a franciák?
>>>
>>> Z.
>>>
>>> Fuzesi Arnold írta:
>>>
>>>> Pl Alfa 159 Sw. 2.4MJTD - 200LE, szep, nagy, kombi, es a vilag
>>>> legjobb dizelmotorja van benne,
>>>
>>
>>
>> .
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list