[elektro-etc] osztrak autopalya matrica
Xorn
toth.endre at gmail.com
Sun Aug 30 15:13:41 CEST 2009
2009/8/30 Charles Hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> Xorn írta:
>>
>> 2009/8/30 Famulus Számítástechnika <hwsw at famulus.hu>:
>>>
>>> Valós forgalmi viszonyok között
>>> a sebességtől gyakorlatialg függetlneül
>>> a legtöbb előzés 10-12 sec alatt történik meg...
>>>
>>> Szakértői számításokhoz ezért a
>>> 11 sec-et veszik alapul, mint normát.
>>>
>>> Ehhez képest a tetves szlovák kamion
>>> akkor vagy másfél percig előzőtt az amúgy
>>> hátul üres pályán....vagyis direkt szívatott.
>>
>> A kamion azert eloz lassan, mert nem mehet gyorsabban. Tudna, csak nem
>> szabad neki. Viszont utvonaliroja van, amin a toll azonnal behuzza a
>> 120-at, ha felgyorsit oda, es ezt utolag a rendor is latja a kozuti
>> ellenorzeskor, azt' mar pattan is a birsag. Ezert vannak az autopalyan
>> a kamionversenyek, amikor 1-2 km/h kulonbseggel elozik egymast
>> perceken at.
>
> eletszerutlen szabalyok , idiotan betartatva - mellesleg ezt pont leszarom .
Idiotan betartatva. Ez a kulcsszo. Nem a kamionsofor tehet rola...
> mintha lett volna egy minimalis ajanlott sebessegkulonbseg az elozeshez .
Ajanlott. Nem kotelezo.
> mennyivel er kesobb mondjuk szegedrol budapestre ha masfel kilometerrel
> lassabban halad vegig ?
>
> egy perc ? huha :D
Sokszor azert cserelnek helyet, mert aki elol megy, az huzza a levegot
a tobbinek mogotte, de tobbet is fogyaszt a kamignonja. Ha cserelnek,
megoszthatjak a pluszfogyasztast. Meg mondjuk nyolc ora alatt mar a
4-5 km/h-s kulonbseg is jelentheti azt, hogy eler vagy nem er el addig
a parkoloig/hatarallomasig stb., ahova indult aznapra. Nem mindegy
pl., hogy a pihenoidejeben kompol, vagy 30 km-rel elotte kell
ejszakazzon, majd a masnapi 8 orajabol kompol 3-on at, es jut 300
km-rel rovidebbre...
Best regards,
Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list