[elektro-etc] Fust

pilt down piltdownman at freemail.hu
Thu Aug 20 22:41:48 CEST 2009


Ezzel kezdeném:

http://www.arpad.sulinet.hu/Kozossegeink/Munkakozossegek/Fizika/Simonyi_Karoly.htm

>> Katona Jozsef Gimnazium. Ady verset tanultuk, csak arra emlekszem, hogy
>> fekete zongorak voltak benne. Foladta a tanar hazi feladatnak a
>> verselemzest, aki eltalalja, hogy mire gondolt a kolto, kap egy otost. 4
>> vagy 5 probalkozo volt, de senki nem kapta meg, a tanar megoldasa volt
>> szerinte a helyes. :) Azota kb. 0 db Ady verset olvastam, bo 30 eve volt.
>> :(

http://magyar-irodalom.elte.hu/sulinet/igyjo/setup/portrek/ady/fekzong.htm#tornazo

Ignotus szerint is ez volt az egyik legnehezebben érthető Ady szimbólum. 

Pl. itt egy magyarázat:
http://tucsok.net/xantana/irodalom/vers/adyendrevers.pdf

http://human.kando.hu/pedlex/lexicon/A3.xml/akceleracio.html
Száz évvel ezelőtt mentálisan korábban értek a diákok.
Hogyan várható el ma,hogy egy 18 éves megértse az élet legsúlyosabb
kérdéseit?
Talán a BME utolsó évfolyamán kéne verstant (is) tanítani.

------------------------------------------------

> Az ének oktatása szintén felesleges, mert akinek van hallása és van 
> affinitása a zene iránt, annak nem kell azt évekig tanítani, mert önmagától 
> orientálódik. 
Ilyen alapon bármi oktatása felesleges,pl. matematika is,majd "orientálódik".

> Aki meg botfülű, annak pláne falra hányt borsó a szolmizálás 
> és a hangsorok biflázása, meg a nyekergés óraszámra.:)

Nem szeretnélek megbántani,de ezt rosszul tudod.
A hallás fejleszthető ugyanúgy,ahogy a matematika iránti érzéketlenség
is gyógyítható,persze Lovász László-i magasságok nem várhatók.

Üdv
PDM


<!-- PATH STAT NUMBER ERROR -->


More information about the Elektro-etc mailing list