[elektro-etc] Fust
gyapo
gyapo at freemail.hu
Thu Aug 20 16:49:08 CEST 2009
>Az szerinted kultúra, amikor a szádba rágják,
>hogy a költo mit akart kifejezni azzal
>gondolatával, hogy : "És lon elmét háborító
>zsivaj, midon a népek oszoltak"? (ez csak
>spontán kitaláció, de akár létezo is
>lehetne!):))) Ki a francot érdekel! Majdnem biztos, hogy
Errol eszembe jutott egy magyon hasonlo tortenet
a gimiben. Kecskemet, Katona Jozsef Gimnazium.
Ady verset tanultuk, csak arra emlekszem, hogy
fekete zongorak voltak benne. Foladta a tanar
hazi feladatnak a verselemzest, aki eltalalja,
hogy mire gondolt a kolto, kap egy otost. 4 vagy
5 probalkozo volt, de senki nem kapta meg, a
tanar megoldasa volt szerinte a helyes. :) Azota
kb. 0 db Ady verset olvastam, bo 30 eve volt. :(
>Az ének oktatása szintén felesleges, mert akinek
>van hallása és van affinitása a zene iránt,
>annak nem kell azt évekig tanítani, mert
>önmagától orientálódik. Aki meg botfülu, annak
>pláne falra hányt borsó a szolmizálás és a
>hangsorok biflázása, meg a nyekergés óraszámra.:)
Ebben a temakorben illetekes vagyok. Ha az enek
oktatas alatt magat az eneklest ertjuk, akkor az
tenyleg nem sokat er. De ha zeneelmeletet,
muismeretet, akkor mar boven van mit tanulni, es
ez egyszeruen ugyanugy tanulhato, mint a fizika,
matematika vagy barmi mas. Hogy mennyi ertelme
van, azt nem tudom, az atlagember zenei
muveltsege/tudasa kb. a muszakival vetekszik,
vagyis konvergal a nullahoz. Ezt a kornyezetemben
elo bolcsesz diplomasokon szinten jol le tudom
merni. Es hangsulyozom nem eneklesrol van szo,
mert az adottsag, vagy van vagy nincs, hanem
hangnemrol, szolmizalasrol, akkordokrol stb.
>Persze, de az ilyesmik megtanulásának nem is a
>lexikális tudás bovítése a lényege, hanem az,
>hogy a diák tudomást szerezzen bizonyos fogalmak
>és tárgykörök létezésérol és amikor esetleg
>szüksége lesz rájuk, tudjon róluk és tudjon
>keresgélni pl. a neten, vagy könyvtárakban.
Nade mondjuk en tanultam basic programozast
1976-ban. Lyukszalagos gep volt, meg az
interpretert is lyukszalagrol kellett
beletolteni, addig semmit nem tudott. Hogy
tanithattak volna nekem akkor a win95-ot, xp-t,
linuxot? Sehogy. Viszont folkeltettek az
erdeklodesemet a szamitastechnika irant, es azota is folyamatosan tanulom.
Szakmunkaskepzoben szaktanarkent dolgozo
ismerosom meseli letorve, hogy a gyerekeket az
egvilagon semmi nem erdekli. Mikor en voltam
annyi idos, allandoan azon bosszankodtam, hogy a
kapcsolasokhoz nem lehet kapni egy rohadt
tranyot, ezert nem tudtam egy csomo dolgot
megepiteni. Ezeknek ott all hegyekben az
alkatresz, a ketsugaras 20 megas oszcilloszkop
(mikor lett nekem eloszor szkopom, az orosz
LO70!), es halalra unjak magukat az oran
sms-ezgetve. A tanart meg kirohogik, hogy mit
ugral itt ez a hulye. Na ezekbol milyen
elektronikai szakemberek lesznek? Hogy lehet ez,
hogy csak egy generacioval foljebb egesz mas
volt, es mi lesz ezeknek a gyerekeibol?
Udv.: gyapo
gyapokuk at cfwpont.hu
More information about the Elektro-etc
mailing list