[elektro-etc] Fust

gyapo gyapo at freemail.hu
Thu Aug 20 16:49:08 CEST 2009


>Az szerinted kultúra, amikor a szádba rágják, 
>hogy a költo mit akart kifejezni azzal 
>gondolatával, hogy : "És lon elmét háborító 
>zsivaj, midon a népek oszoltak"? (ez csak 
>spontán kitaláció, de akár létezo is 
>lehetne!):))) Ki a francot érdekel! Majdnem biztos, hogy

Errol eszembe jutott egy magyon hasonlo tortenet 
a gimiben. Kecskemet, Katona Jozsef Gimnazium. 
Ady verset tanultuk, csak arra emlekszem, hogy 
fekete zongorak voltak benne. Foladta a tanar 
hazi feladatnak a verselemzest, aki eltalalja, 
hogy mire gondolt a kolto, kap egy otost. 4 vagy 
5 probalkozo volt, de senki nem kapta meg, a 
tanar megoldasa volt szerinte a helyes. :) Azota 
kb. 0 db Ady verset olvastam, bo 30 eve volt. :(

>Az ének oktatása szintén felesleges, mert akinek 
>van hallása és van affinitása a zene iránt, 
>annak nem kell azt évekig tanítani, mert 
>önmagától orientálódik. Aki meg botfülu, annak 
>pláne falra hányt borsó a szolmizálás és a 
>hangsorok biflázása, meg a nyekergés óraszámra.:)

Ebben a temakorben illetekes vagyok. Ha az enek 
oktatas alatt magat az eneklest ertjuk, akkor az 
tenyleg nem sokat er. De ha zeneelmeletet, 
muismeretet, akkor mar boven van mit tanulni, es 
ez egyszeruen ugyanugy tanulhato, mint a fizika, 
matematika vagy barmi mas. Hogy mennyi ertelme 
van, azt nem tudom, az atlagember zenei 
muveltsege/tudasa kb. a muszakival vetekszik, 
vagyis konvergal a nullahoz. Ezt a kornyezetemben 
elo bolcsesz diplomasokon szinten jol le tudom 
merni. Es hangsulyozom nem eneklesrol van szo, 
mert az adottsag, vagy van vagy nincs, hanem 
hangnemrol, szolmizalasrol, akkordokrol stb.

>Persze, de az ilyesmik megtanulásának nem is a 
>lexikális tudás bovítése a lényege, hanem az, 
>hogy a diák tudomást szerezzen bizonyos fogalmak 
>és tárgykörök létezésérol és amikor esetleg 
>szüksége lesz rájuk, tudjon róluk és tudjon 
>keresgélni pl. a neten, vagy könyvtárakban.

Nade mondjuk en tanultam basic programozast 
1976-ban. Lyukszalagos gep volt, meg az 
interpretert is lyukszalagrol kellett 
beletolteni, addig semmit nem tudott. Hogy 
tanithattak volna nekem akkor a win95-ot, xp-t, 
linuxot? Sehogy. Viszont folkeltettek az 
erdeklodesemet a szamitastechnika irant, es azota is folyamatosan tanulom.
Szakmunkaskepzoben szaktanarkent dolgozo 
ismerosom meseli letorve, hogy a gyerekeket az 
egvilagon semmi nem erdekli. Mikor en voltam 
annyi idos, allandoan azon bosszankodtam, hogy a 
kapcsolasokhoz nem lehet kapni egy rohadt 
tranyot, ezert nem tudtam egy csomo dolgot 
megepiteni. Ezeknek ott all hegyekben az 
alkatresz, a ketsugaras 20 megas oszcilloszkop 
(mikor lett nekem eloszor szkopom, az orosz 
LO70!), es halalra unjak magukat az oran 
sms-ezgetve. A tanart meg kirohogik, hogy mit 
ugral itt ez a hulye. Na ezekbol milyen 
elektronikai szakemberek lesznek? Hogy lehet ez, 
hogy csak egy generacioval foljebb egesz mas 
volt, es mi lesz ezeknek a gyerekeibol?

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu



More information about the Elektro-etc mailing list