[elektro-etc] rendőrség... anya jól van ?!

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Aug 4 17:15:17 CEST 2009


Moczik Gabor írta:
> Famulus Számítástechnika wrote:
>> Az egységes jogalkalmazás követelményéhez még az is szükséges, hogy 
>> ezeket a kategóriákat azonos értelemben, azonos szempontok szerint 
>> használják a bíróságok. Ezért az sem lenne haszontalan, ha a konkrét 
>> lassulási értékek is feltüntetésre kerülnének. Úgy, mint az alkoholos 
>> befolyásoltságnál, ott sem csupán a kategóriákat rögzítik az ítéletek 
>> - enyhe, súlyos stb.- hanem a konkrét véralkohol szintet is. Ezáltal 
>> a sebesség kategóriák egyre inkább "tényállás  szerűvé" erősödnének, 
>> ennek hiányában ugyanis ezen jellegük vitatott lehet. Abban ugyanis, 
>> hogy mely fékezés "átlagos" vagy "intenzív" egyfajta értékelő 
>> mozzanat is van.
>
> Ez mind szép és jó, csak egy baleset elhárítása közben a vezető honnan 
> fogja tudni, hogy pontosan mennyi is a lassulás számszerű értéke, 
> mivel erre nincs műszer az autóban, ennek "betartását" elvárni nem lehet.
>
> Továbbá ki fogja tudni bizonyítani utólag, helyszíneléskor, hogy annyi 
> volt-e vagy sem?
>
> A fékezés ereje nem egy konstans érték, amit az autó egységugrás 
> szerűen elér, minek minősül ha valaki csak a csattanás előtt 0.2 
> másodperccel kezd intenzívebben fékezni, holott lett volna 1 másodperce?
>
> Ezen adatok számszerűsítése, jármű és időjárási viszonytól függően 
> táblázatba szervezve az ég világon semmit sem fog objektívebbé tenni, 
> mert az összes többi körülmény helyzetfüggő, nem mérhető, így nem lesz 
> mihez viszonyítani az adatokat. Valakinek ugyanúgy ki kell majd 
> mondani, hogy az érték alatt vagy felett volt.
>
> Ezenfelül, amit utólag a bíróságon hetek, hónapok, évek alatt, 40 
> szemszögből, 200 bizonyíték alapján modelleznek, arra ott a helyszínen 
> tizedmásodpercek alatt kell döntést hozni. Nem igazán tartom 
> elítélhetőnek azt a vezetőt, aki esetleg "nem teljesen elvárt módon 
> fékezett" hogy más által okozott helyzetet megoldja. 

nagyon igaz .
ilyen helyzetben a fenyegetes ami a penztarcadat eri - elenyeszo a 
balesetveszely fenyegetesehez kepest - igy nyilvanvalo hogy ha a 
buntetes fenyegetese intenziv fekezesre kenyszerit , akkor a 
balesetveszelyt maga a buntetes okozza .

imadom hogy van eszlelesi ido , meg fekhatas kialakulasaig eltelt ido , 
meg abs meg mifene , de donteni nem tart senkinek , semeddig . pedig 
eldonteni hogy az elotted levo akadalyt kikerulod , elotte a becsapodast 
, utolerest kockaztatva satufekezel - szinten idot vesz igenybe .
tegnapelott az m7-esen 120-rol 0-ra lassult a sor ugy hogy minden elojel 
nelkul egyszercsak megtorpant az elottem levo es elnezve az autojat kb 
ment mar az abs is . ketszer tudtam felengedni megallasig a feket , hogy 
a mogottem levo is meg tudjon baleset nelkul allni - de figyeltem az 
elottem meno autojat , feklampajat , a tukrot , a mellettem nyilo 
esetleges menekulo utat - ahogy latszott hogy a mogottem jovonek alig 
fog beleferni a dolog .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list