[elektro-etc] Metro 4

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
Thu Jan 17 11:53:16 CET 2008


HAJDU Csaba írta:
> 
>>> >  Miert intene be, ha papiron megterulo a beruhazas?
>>>
>>>  Szerintem ilyen jellegu beruhzasoknal szo sincs
>>>  megterulesrol, de meg ha lenne is, akkor gondolod eleg
>>>  lenne, ha csak "papiron" tortenne?
>>
>> Menj mar a hulyesegeddel, ezen ment a verekedes a veke meg a bkv kozt, 
>> hogy egyik valami 40 evet, a masik meg 6 vagy 8 evet hozott ki 
>> megterulesre. Legalabb tajekozodj mar...
> 
> Nyilvan szamolnak mindenfelet, de nem ezen mulik a tamogatas.

Nem, csak ez alapjan dolt el, egyaltalan kapunk-e eu penzt ra.

Kicsit a megterulesrol, meg hogy az aszamit-e es ha igen, mennyire:

http://www.hetek.hu/?q=node/14929
http://index.hu/politika/belfold/budapest/11m4rfz/


  Hogyan térül meg egy metró?
Egy metróépítés megtérülését úgy számolják ki, hogy a gyorsabb utazással 
megtakarított ido"t forintosítják. Nevezzük ezt ido"profitnak. Ha egy 
utazás A-ból B-be a metróval 6 perccel rövidebb ideig tart, 10 utazással 
egy óra takarítható meg, ami egyórás átlagbérrel számolva 
forintosítható. A metróépítést általában 30 év távlatában tervezik. A 
DBR 32 év megtérülési ido"vel számolt, a projekt 40 évébo"l 8 év az 
építkezéssel megy el. A három-négy évtized letelte után komoly 
felújítás, jármu"csere következik, ami újabb projektnek számít. 
Megtakarítást, vagyis profitot hozhat az üzemi megtakarítás is, ami a 
metró miatt megszu"no" járatok üzemeltetési költségeinek megszu"nését 
jelenti. Ugyancsak profitot jelent, és ezzel a DBR számolt is, ha 
kevesebben ülnek autóba: a környezeti károk, a balesetek államot terhelo" 
költségei, az autózás egyéb költségei csökkennek.

-- 
Hofferek Attila



More information about the Elektro-etc mailing list