[elektro-etc] Metro 4
Hofferek Attila
hofi at soka.co.hu
Thu Jan 17 11:53:16 CET 2008
HAJDU Csaba írta:
>
>>> > Miert intene be, ha papiron megterulo a beruhazas?
>>>
>>> Szerintem ilyen jellegu beruhzasoknal szo sincs
>>> megterulesrol, de meg ha lenne is, akkor gondolod eleg
>>> lenne, ha csak "papiron" tortenne?
>>
>> Menj mar a hulyesegeddel, ezen ment a verekedes a veke meg a bkv kozt,
>> hogy egyik valami 40 evet, a masik meg 6 vagy 8 evet hozott ki
>> megterulesre. Legalabb tajekozodj mar...
>
> Nyilvan szamolnak mindenfelet, de nem ezen mulik a tamogatas.
Nem, csak ez alapjan dolt el, egyaltalan kapunk-e eu penzt ra.
Kicsit a megterulesrol, meg hogy az aszamit-e es ha igen, mennyire:
http://www.hetek.hu/?q=node/14929
http://index.hu/politika/belfold/budapest/11m4rfz/
Hogyan térül meg egy metró?
Egy metróépítés megtérülését úgy számolják ki, hogy a gyorsabb utazással
megtakarított ido"t forintosítják. Nevezzük ezt ido"profitnak. Ha egy
utazás A-ból B-be a metróval 6 perccel rövidebb ideig tart, 10 utazással
egy óra takarítható meg, ami egyórás átlagbérrel számolva
forintosítható. A metróépítést általában 30 év távlatában tervezik. A
DBR 32 év megtérülési ido"vel számolt, a projekt 40 évébo"l 8 év az
építkezéssel megy el. A három-négy évtized letelte után komoly
felújítás, jármu"csere következik, ami újabb projektnek számít.
Megtakarítást, vagyis profitot hozhat az üzemi megtakarítás is, ami a
metró miatt megszu"no" járatok üzemeltetési költségeinek megszu"nését
jelenti. Ugyancsak profitot jelent, és ezzel a DBR számolt is, ha
kevesebben ülnek autóba: a környezeti károk, a balesetek államot terhelo"
költségei, az autózás egyéb költségei csökkennek.
--
Hofferek Attila
More information about the Elektro-etc
mailing list