[elektro-etc] [elektro] ejjellato
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Jan 14 16:15:48 CET 2008
gyapo wrote:
> De mennyi lenne az annyi? Mert most ugye 50 a
> szabaly, es mennek 70-80-nal. Ha 70 lenne a
> szabaly, akkor 90-100? Es ha 90 lenne a szabaly,
Nem jó a következtetés. Az a gyanúm, hogy mindenféle közlekedésnek van
valami természetes sebessége. Gyalogolni is valami természetes
sebességgel szoktak az emberek. Autózásnál sem az autó teljesítménye
számít, hanem egyfajta biztonságérzet, ami az úttól, idojárási és látási
viszonyoktól is függ, és még sokmindentol. Nem hiszem, ha teljesen
elengednék a gyeplot, akkor mindenki nekifogna 200-zal menni a városban.
Én elhiszem, hogy kell korlát, de ne szemétkedo korlát legyen, hanem
ésszeru. Nem hinném, hogy ésszeru egy 50-es korlát pl a kecskeméti 4
sávos bevezeto úton. Érdekes módon a bp-i Budaörsi úton, ami lényegesen
cikisebb hely, 70-es korlátot raktak. Az ésszerunek tunik, ekörül mennek
az autók a vonatkozó szakaszon. Ha sokan vannak, lassabban.
> Eleg ritkan jarok Pesten autoval (szerencsetekre!
> :)), de pl. en betartom a megengedett sebesseget
> a Soroksarin. Szepen lehuzodok a szelso savba, es
.. és ráfaragsz, mert az lépten-nyomon átmegy valami lekanyarodó sávba,
tehát át kell sorolnod, és ezzel feszültségeket keltesz magad körül.
Ha meg nem, és ott eleve lassabb jármuvek mennek, semmi baj. Amellett
elhaladók nem eloznek!! Ez párhuzamos közlekedés.
> volt. A nagykoruton meg nem is nagyon tudom
> tullepni, hacsak nem ugy indulok, mint a f1-esek.
Ott nem ez a célszeru, mert ott a zöldhullám sebessége se sok. Aki
nagyokat gyorsít, az nagyokat is lassít, nincs értelme. De aki betartja
az 50-et, az sokszor a zödhullám sebessége alatt megy, tehát ki fog
jutni a szinkronból, sokakat megakadályoz a zökkenomentes közlekedésben.
(A zöldhullám asszem gyorsabb 50-nél).
> Ha meg nincs nagy forgalom, akkor meg nem jon letre a sok elozgetes.
> Szoval nekem ez a veszelyes szabalyosan
> kozlekedni szlogen santit.
Nem mindenütt, csak ahol az ökör hatóság egészségtelenül alacsony
sebességkorlátot rakott ki. Pl ha autópályára kiraknának 50-es meg 30-as
korlátot, az annyira idegbeteg dolog lenne, annyira ordítana a hatalmi
arrogancia belole, hogy ebbol rengeteg baleset származna. Mert mindig
lenne, aki betartaná, és rettenetes utóléréses tipusú balesetek jönnének
létre. Tudom, a példa szélsoséges, de ezzel akartam érzékeltetni a dolog
baromságát. Tehát azt állítom, hogy a szokásos túl alacsonyra vett
korlátok kizárólag a rettento gyakorlatlan, alig látó, vagy nagyon öreg,
bizonytalan... soforöknek kedveznek, mindenki más csak megszívja.
> Igaz, csak 32 eve
> vezetek, es nem mentem tobbet parszazezer km-nel.
Lehet öregesen vezetni 50 éves gyakorlat után is! :-)
Javaslat: legyen nagyon jó minoségu fejtámlád az autóban, mert ha
tényleg rigorózusan betartod az ostobábbnál ostobább korlátokat, akkor
elobb-utóbb egy utóléréses balesetben fog az autód megpusztulni, és ha
nem jó a támla, vagy nem jól van beállítva, nyaktöro mutatvány lesz
belole.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list