[elektro-etc] magnesvasut
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed Jan 2 10:59:19 CET 2008
Balázs Bámer wrote:
> http://index.hu/tech/hardver/szpv080102/
> Mi réz lehet ott! Bár ha elég sûrûn és kiszámíthatatlanul járnak majd
Hát nemtom, de van egy olyan sejtésem, hogy tévedés van a cikkben. Azt
írják, hogy a vonatban állandómágnesek vannak, és a sín tartalmazza a
tekercseket teljes hosszban.... hát ez így valahogy nem az igazi. Mi
vezérli ezeket a tekercseket? Hogy fog ez függeni a vonat vezetőjének az
akaratától? Itt valami nem stimmel.
Nekem sokkal valószínűbbnek tűnik, hogy a vonatban vannak a tekercsek,
és a sín tök passzív, kevés drága anyagot tartalmaz, megfelel egy
aszinkron motor forgórészének, és a vonat maga állítja elő alul a haladó
mágnestert. Legalábbis számomra ez tűnik logikusnak.
A totalcar szerinti megoldás marha valószerűtlen, nem logikus, és pokoli
drága. Nem, mintha az, amit én vázoltam, olyan olcsó lenne.
Azt nem tudom, hogy a szerelvény súlyának a megtartását hogy szokták
megoldani. Ebből a célból lehetnek a sínbe is mágnesek építve, de az is
megoldható, hogy ezt is hasonlóan, örvényáramú módszerrel oldják meg. Na
meg persze, ha már halad, szerepe van biztos a levegőnek is, annyira is
el tudom képzelni, hogy talán alárendelt szerephez jut a mágneses
pozicionálás. Na de ezt megintcsak én képzeltem el. Nagyon kézenfekvőnek
találom, hogy kis résekben sűrített levegőt alkalmaznak a sín-szerelvény
távoltartásától, de ez csak mm-es rés lehet. A mágneses móka pedig a
továbbításra van használva csak. Na jó, a szerelvény súlyát lehet, hogy
részben mágessel tarttatják meg. De ugye itt nem ilyen egyszerű a dolog.
Ha pl billenni akar a szerelévény, mert utasok átmennek egyik oldalról a
másikra, a keletkezett nyomatékot is fel kell valaminek vennie. Nem
érhet össze a sín és a vonat pillantokra sem, mert nemigen van kenés. Ha
meg van, az maga a levegő, akkor viszont megoldhatja a csapágyhézagot
is.
Mik lehetnek a tények?
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list