[elektro-etc] nyári gumi
Charles Hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Dec 21 02:56:59 CET 2008
Famulus Számítástechnika írta:
>> akkor lehet rajta szamonkerni ha megkapta a szukseges felvilagositast .
>
> Jogi alapelv...
> A torveny nem ismerete nem mentesit!
bizonyos esetekben de . pl a ki nem tablazott elsobbseg adas nem
ervenyes , a ki nem tablazott sebesseg korlatozas szinten nem . a ki nem
tablazott lakott terulet sem .
pedig elvarhatnank minden torok kamionostol hogy tudja hogy mucsarocsoge
tabla a lakott terulet elott 500 meterrel van kiteve a sotetbe -
kozvetlenul a trafizo rendorok ele .
>
>>> Remelem megbirsagoljak legalabb 1-2 havi fizetesere.
>> na ettol elorebb leszunk . ettol a tobbi kerekparos egycsapasra
>> megtanulja hogyan kell kerekparozni szabalyosan , a tobbi kozlekedot
>> figyelembe veve . futotuzkent terjed majd a soraikban hogy mi tortent .
>> oszinten - te mielott elkezdtel autot vezetni tanulni , mar
>> raerzesbol tudtad hogy egy keresztezodesben milyen sorrendben kell
>> athaladnia a jarmuveknek ?
>
> Hatha magatol nem akkor egyenkent minden szabalyt 20 eFt-onkent
> majdcsak megtanul ...
kizart . egy embert lehetetlen helyzetbe hozol , es a tobbi sem tanul
belole .
>
>> egy olyan szabaly megsertojet ami nyilvan vonatkozik ra , de soha ,
>> senki el nem magyarazta neki - meg a leterol sem tud .
>
> A helyi rendeletek leterol sem tudok soxor
> megis vonatkozk ram, sot birsagolnak is erte
a helyi rendeletek mas teszta . a kozlekedes kicsit maskepp szabalyzodik
(bar a helyi rendeletekre is raferne egy kis attekinthetoseg)
> Miert pONt a biciklisre vonatkozo KRESZ szabaly lenen aspecko kivetl ?!
> Meg a gyalogosra....persze
mondjuk azert mert nem varhatom el a kutyamtol hogy ne ragja meg a
cipomet ha nem kozlom vele hogy ez nem fejezi ki jol a szeretetet . par
figyelmeztetes utan ereni szoktak .
a nagy rendori jelenletet akar erre is lehetne alkalmazni - par vidam
kep szettrancsirozott kerekparosokrol es ot perc elbeszelgetes sokat
segithetne . szerintem belefer a fizetesukbe hogy beszeljenek az
emberekkel - bar ilyenkor nem lehet birsagolni ezerrel , de nem is ez
lenne a cel (kondorosi szerint epp ebben percben)
>
>> ha a mai mediat fidyeli , akkor lehet hogy arra a kovetkeztetesre
>> jutott hogy ha neki szandeka van atjutni az uton , akkor mar a
>> szandeknak is elsobbsege van - mert nem autos .
>
> Na ez AZ a hatalmas BAROMSAg amiert agyonkene verni pl kondorosit
> hamar az iment szoba kerult...
> meg a tobbi critical mass barmot is
a critical mass neveben epp az van hogy egyutt elnek a kerekparosok a
tobbi kozlekedovel .
a critical mass honlapjan epp csak a lenyege hianyzik az elnevezesnek :
valami magus figyelte a kinai kerekparkozlekedest olyan
keresztezodesekben ahol nem volt lampa , sok auto es kerekparos
keresztezte egymas utvonalat - megsem utottek el orankent egy krekparost .
azt figyelte meg hogy az autok akadalytalanul haladtak , amig osszegyult
a "kritikus tomeg" a kerekparosokbol , gyalogosokbol . ekkor szepen
megindultak a kovetkezo szamottevo resben es az autok maguktol megalltak
- mert olyan tomegu ember indult el ami egyertelmuve tette a szituaciot
. tomeg - letszam osszefugges - x ember keresztbe , x ember hosszaban .
elsobbsege annak van aki a tomegevel megszerzi .
>
> The name "Critical Mass" is taken from Ted White's 1992 documentary
> film about bicycling, "Return of the Scorcher
> <http://www.tedwhitegreenlight.com>". In the film, George Bliss
> describes a typical scene in China, where cyclists often cannot cross
> intersections because there is automobile cross-trafic and no traffic
> lights. Slowly, more and more cyclists amass waiting to cross the
> road, and when there is a sufficient number of them -- a critical
> mass, as Bliss called it -- they are able to all move together with
> the force of their numbers to make cross traffic yield while they
> cross the road.
>
ehhez kepest az "egy gyalogosnak is elsobbsege" van felrugja ezt az
egyszeru , mukodokepes (szabalyt) elvet es azt akinek a tomege, sebesseg
nagyobb , olyan helyzetbe hozza amikor eleve ellensegkent es nem
partnerkent tekint a masikra .
en el szoktam engedni a keresztforgalmat ha ezzel segitek - es gyorsitok
ha ez az egyszerubb megoldas - hiszen egy sor vegen ha csokkentem a
kovetesi tavolsagomat , akkor kevesbe valoszinu hogy elem lep , hamarabb
indulhat el mogottem mintha vegigvarna ahogy lelassulok , meggyozodne
arrol hogy sikerult es akkor indulna el .
bye
dexter
>
More information about the Elektro-etc
mailing list