[elektro-etc] nyári gumi
Charles Hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Dec 17 22:33:04 CET 2008
Moczik Gabor írta:
> Acs Gabor wrote:
>> Ha olvastad a Famulus által belinkelt cikket, ott jól látszik, hogy
>> nem csak a 99%-ról van szó, hanem történnek tök váratlan dolgok. Mész
>> százzal, egyszercsak egy fal van előtted. Itt jön egyrészt az, hogy
>> jó gumival a féktávod x, rosszal meg x+30, másrészt hogy jó gumival
>> 100-nál x, 160-nál mondjuk 2x. És itt szinte semmi nem múlik a sofőr
>> ügyességén, akármekkora fittipaldi, az ügyessége elhanyagolható a
>> váratlan esemény következményeihez (és a törvényszerű fékút
>> növekedéshez) képest.
>
> Mennyi lehetett a becsapodas sebesseg vajon?
> Valoszinuleg nem csak par meter hianyzott a megallashoz, biztos
> legalabb 80-nal vagy akarmennyivel rongyolt bele a kamion oldalaba.
> Akkor mennyivel ment elotte? Nem kellett volna ilyen tempohoz nagyobb
> kovetesi tavolsag?
nem . masik savban mentek - a kamion savot valtott es kozben erosen
fekezett , ellopta a kovetesi tavolsagot .
ezzel nem lehet mit csinalni . satufek , manoverezes es nem elben kell
elkapni az akadalyt - akkor meguszhato lett volna , de nekik ez mar
keson volt . ha rutinbol meg tudtak volna oldani , akkor szalagkorlatot
is jobb lett volna megkostolni , vagy barmit , de nem telibe beleallni
oldallal , ott vegkepp nincs utkozesi zona , a kamion magasabban
kezdodik mint az auto merevitesei - tehat ez halalos volt - ennyi . tok
mindegy milyen gumi , tok mindegy milyen legzsak - ha egy szakadekba
hajtasz , akkor meg fogsz halni - pont .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list