[elektro-etc] nyári gumi

(G)feri elektroslista at freemail.hu
Wed Dec 17 14:44:04 CET 2008


Kedves Charles!

2008. december 17., 1:53:58, írtad:


>>> ...de en nem vagyok referencia - ovatosan vezetek tobbnyire es nem
>>> hasznalok teli gumit sem .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>> Ezt az 5 % azért cáfolnám, egy megkeményedett gumi sokkal rosszabb a 
>> fékút is sokkal nagyobb, és akármennyire higgadt is vagy, ha hirtelen 
>> meg kell állni, akkor nem elég. Ez a különbség ráadásul különösen 
>> megnő nedves, csúszós úton.
> hat lehet . az a gond hogy az ut tapadasa tobbet valtozhat ennel - igy
> amig nem teszik kotelezove a teli , latyakos , havas ut cserejet 
> letakaritott tiszta utra , addig az ut meglepetesszeruen tud ellopni 
> sok-sok tapadast , mig a gumirol erzed , tudod hogy mit bir . tehat 
> kevesebb veszelyt jelent mint az ut .  a "sokkal" hosszabbra pedig nem
> tudok jo merest . tudom hogy mindenki szerint eg es fold az elteres - de
> en eddig meg mindig hazajottem azzal ami epp fent volt a kapott auton .
> akkor is amikor kecskemettol bekescsabaig vagy egy tucat auto es kamion
> volt az arokban az onosesonek hala . ures ducato , sokeves negyevszakos
> gumival - nyugodtan vezetve jo faradtan , hataron . no problem .

> bye
> dexter

Van amiben megegyezik és kivételesen van amiben más a véleményem mint
az előttem leírtak. Nekem,  bár minden
nap vezetek, de általában csak rövid távon, nem éri meg a csere-bere a
téli és nyári gumi között, mivel egy garnitúrával is sokszor hamarabb
elöregszik a gumi,lecserélődik az autó, mint mikorra a futófelülete menne tönkre. Ezért egész
évben (márkás, minőségi) téli gumival járok, így télen is megfelelő a tapadásom. Az meg,
hogy nyáron kicsit zajosabb, meg állítólag kicsit többet fogyaszt vele
az autó, belefér. Magam részéről egyébként meg vagyok róla győződve,
hogy a téli gumi nyáron melegben is jobban tapad, mint a nyári.
Régen, mikor gagyibb gumikkal jártam és sokszor állt a kocsi napon én
szilikonsprével fújkáltam a gumit. Láthatóan tovább tartott. Az én
véleményem szerint is nem a repedezést kell figyelni egy gumin, hanem
a vászon állapotát (dudorosodás, szakadozó szálak), amit nagyon sokszor nem a napsütés, hanem a
vezetési stílus, a nem megfelelő keréknyomás tesz idő előtt
tönkre.
Volt szerencsém rendszeresen járni hosszított,magasított, dobozos
ducatóval, hát üresen... volt, hogy az oldalszél, vagy egy nagy barom
kamion huzatja érezhetően tolta le a  síkos útról. Kellett oda a jó gumi :)). De
mindez csak az én véleményem.

Feri








-- 
Üdvözlettel,
 (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu



More information about the Elektro-etc mailing list