[elektro-etc] autócsere

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Wed Aug 6 16:32:16 CEST 2008


Ezek csak régen voltak igazak, a hagyományos, adagolós, alacsony fordulatú 
dízeleknél, amik 4500 rpm-nél tiltanak.
A mai, common rail dízeleknél 1000-1800 baron dolgozik az üzemanyagpumpa, az 
injektorok. 200 és 300 ezer km-nél majdnem biztosan cserélni kell a teljes 
üzemanyagrendszert, kisnyomású szivattyú, nagynyomású, injektorfejek, 
satöbbi. Ez úgy fél millió. Maga a motor, tehát a mechanika, kb. 500 ezret 
tud elmenni, ugyanúgy mint egy benzines. Csak a benzineshez közben nem kell 
nyúlni.

Trebitsch

Acs Gabor wrote:

> Ha jól tudom, a dízel motor élettartama sokkal hosszabb, ezt lehet még
> figyelembe venni, ha hosszú távra tervezel. Nem tudom, egy mai
> benzinmotor generálja hány km. után esedékes, de Neked ez akár 5-6 év
> után elérkezhet ennyi használattal.



More information about the Elektro-etc mailing list