[elektro-etc] Renault fuseralas..
trebi at algoritmic.hu
trebi at algoritmic.hu
Fri Nov 30 13:08:21 CET 2007
Ne bizz az uj holtponti jeladoban: az is francia gyartmany, az csak olyan
van. Siman behal akarmikor. A masik a kabelezes, kritikan aluli a teljes
rendszer csatlakozoinak a saruzasa, erdemes alaposan megnezni a jelado
csatlakozojat, nincs-e nyakban eltorve a vezetek, korrodalva, meg ilyesmi.
Amugy amikor rossz, egy-egy gombostuvel atszurva a drotokat kicsit odebb,
ohmmero mutatja, hogy van-e kontakt. (Persze gyujtas nelkul.) Azert erdemes
igy, mert ha kh, akkor a mozgatastol helyreallhat az erintkezes.
Trebitsch
mpityu wrote:
> Hali!
>
> Trafok ujak, de ez nem az a hiba fajta.. Felso holtponti jeladot
> csereltunk, pont erre gyanakodva.. ugy tunt hogy jo is :) 2 hetig :)
>
> meg 2szer elvontatom, de utanna leontom benzinnel, es kap egy
> trabantot :)
>
> holnap azt hiszem az lesz, hogy szetdontunk mindent, ami elektonika,
> es vegignezegetjuk.. hatha "vak tyuk is talal szemet" alapon... mert
> mas eselyt nem tudok..
>
> udv:mpityu
>
> On 30 Nov 2007 at 12:43, trebi at algoritmic.hu wrote:
>
>> Osszes benzines Renault tipushibaja a fordulatszam jelado, meg a
>> gyujtotrafo, amennyiben hengerenkenti, es nem japan. (Szerelik azzal
>> is.) Elso korben, a tunetek alapjan, en a fordulat-jeladot
>> ellenoriznem. A lendkerek folott van betekerve, es semmi mas, mint
>> egy sokmenetes tekercs, egy allandomagnes rudra tekerve, a
>> fogaskoszoru fogait figyeli. Egyik hibaja, hogy megszakadozik a
>> ponthegesztes a bevezeteseknel, ez ohmmerovel ellenorizheto, amikor
>> epp rossz. Mar persze ha nem all helyre a kontaktus a mozgatastol,
>> amikor lehuzza a csatlakozot a dolozo. Masik, bar az inkabb nyaron
>> szeret elojonni, hogy a magnes curie-pontja valahogy folyamatosan
>> csokken, es egy ido utan elveszti a magnesesseget, ha 90-95 fokra
>> melegitik. Ha visszahul, akkor persze ujbol magneses, mint egy
>> Weller-pakahegy. :) Ezt legjobban hutosprayvel lehet kiszurni, mikor
>> epp rossz, ra kell sprickolni boseggel, es akkor egy rovid idore
>> megint mukodik, amig ujra at nem melegszik. Onmagatol jo lassan hul
>> ki, mert az egesz blokknak kell, es nagy a hiszterezise.
>> Ha ez ki van szurve, akkor erdemes a trafok fele tapogatozni.
>> Egyszerre viszonylag ritkan hal el mind a 4, de olyanra is volt mar
>> pelda.
>>
>> Trebitsch
>>
>>
>> mpityu wrote:
>>> Sziasztok!
>>>
>>> Van itt olyan, aki ert autok elektronyikajahoz? Havernak van egy
>>> Thaliaja (clio) benzines, 5eves.. es az a bibi, hogy ha eszebe jut,
>>> nem indul.. Onindito forgat, immo nem aktiv, de be nem indulna semmi
>>> penzert.. aztan gondol egyet, es beindul.. Tegnap este haza kellett
>>> vontatni.. 2 orat vontattam, amikor begurult a haz ele, azonnal,
>>> poccre indult.. elotte 2 percenkent koszorulte ut kozben a kotel
>>> vegen, es semmi penzert se.. azt hittem felgyujtom...
>>>
>>> termeszetesen szervizek nem jatszanak, tegnap is vegig rajta volt a
>>> lapitopi, egy darab hibakod nem volt.. csak nem indul.. Szervizben
>>> kicserelik az auto minden csavarjat, de azzal nem voltunk eddig
>>> elorebb, mert a hiba nem mulik..
>>>
>>> udv:mpityu
More information about the Elektro-etc
mailing list