[elektro-etc] Opel fajhoje [Azonnali melegviz :)]
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Nov 27 20:10:15 CET 2007
Szali Sandor wrote:
> hat 15 eve vannak 18E motoros asconaim :)
> mindig ez volt az elso amit tapogattam :)
> mindig lassan melegedtek.
Hát ez az!
Gondolj bele, úgy kéne elvileg, hogy a huto (ami a kocsi orrában van)
végig szinte hideg, és egyszercsak, amikor a termosztát úgy gondolja,
ráereszti a meleget, és ettol gyorsan meleg lesz.
Ezzel szemben az enyémen is lassan, de szépen együtt melegszik a
motorral.
Aztán lehet, hogy ha van menetszél, az lehuti anélkül, hogy a motor
lehülne, de én sokallom azt a vízáramot is, ami ilyenkor van. Az nem
indok, hogy azért van így, hogy ne kapjon a motor túl hideg vizet, mert
megreped... mert ha van menetszél, és qrva hideg van kint, és csak pici
lyukon kap meleget az orrhuto, akkor úgyis jéghideg víz fog a motorba
menni. Mert, ha nem, akkor az a lyuk, amin zárt termosztát esetén is
megy elég víz elolre, az jó nagy, tehát lassan tud csak melegedni a
motor. Nem is biztos, hogy eléri azt a hofokot, ahol a termosztát
rendesen nyitna-csukna.
Annyit tettem, hogy a vásárláskori állapothoz képest egy lépéssel
magasabb (92 fok vagy mennyi) termosztátot raktam be. De még majd lehet,
hogy vmikor vizsgálódok, hogy merre is van az a külön söntág a relatíve
nem egyszeru öntvényben, amiben lakik a termosztát.
Egy dolog biztos: normál használat során a kimeno mechanikai
teljesítmény megvan átlagban olyan 6-10kW, tehát ha a motor akár 35%
hatásfokú is (nem hinném, hogy ennél sokkal jobb lenne ezen a
teljesítményen), akkor is keletkezik ott vagy 12-20kW hulladékho. Ennek
valahol el kell távoznia. De ha csak a fele, az se kevés. A futéskör
fullon lehet olyan 6kW, szóval orrhuto! :-) Egyszeruen nem tud máshol
hatékonyan távozni a ho. És ha pörög a motor, akkor a keringeto
szivattyú is hatékonyabb, tehát a kis söntág is többet tud vinni.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list