[elektro-etc] Opel fajhoje [Azonnali melegviz :)]

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Nov 27 20:10:15 CET 2007


Szali Sandor wrote:

> hat 15 eve vannak 18E motoros asconaim  :)
> mindig ez volt az elso amit tapogattam :)
> mindig lassan melegedtek.

Hát ez az!
Gondolj bele, úgy kéne elvileg, hogy a huto (ami a kocsi orrában van) 
végig szinte hideg, és egyszercsak, amikor a termosztát úgy gondolja, 
ráereszti a meleget, és ettol gyorsan meleg lesz.

Ezzel szemben az enyémen is lassan, de szépen együtt melegszik a 
motorral.
Aztán lehet, hogy ha van menetszél, az lehuti anélkül, hogy a motor 
lehülne, de én sokallom azt a vízáramot is, ami ilyenkor van. Az nem 
indok, hogy azért van így, hogy ne kapjon a motor túl hideg vizet, mert 
megreped... mert ha van menetszél, és qrva hideg van kint, és csak pici 
lyukon kap meleget az orrhuto, akkor úgyis jéghideg víz fog a motorba 
menni. Mert, ha nem, akkor az a lyuk, amin zárt termosztát esetén is 
megy elég víz elolre, az jó nagy, tehát lassan tud csak melegedni a 
motor. Nem is biztos, hogy eléri azt a hofokot, ahol a termosztát 
rendesen nyitna-csukna.

Annyit tettem, hogy a vásárláskori állapothoz képest egy lépéssel 
magasabb (92 fok vagy mennyi) termosztátot raktam be. De még majd lehet, 
hogy vmikor vizsgálódok, hogy merre is van az a külön söntág a relatíve 
nem egyszeru öntvényben, amiben lakik a termosztát.

Egy dolog biztos: normál használat során a kimeno mechanikai 
teljesítmény megvan átlagban olyan 6-10kW, tehát ha a motor akár 35% 
hatásfokú is (nem hinném, hogy ennél sokkal jobb lenne ezen a 
teljesítményen), akkor is keletkezik ott vagy 12-20kW hulladékho. Ennek 
valahol el kell távoznia. De ha csak a fele, az se kevés. A futéskör 
fullon lehet olyan 6kW, szóval orrhuto! :-) Egyszeruen nem tud máshol 
hatékonyan távozni a ho. És ha pörög a motor, akkor a keringeto 
szivattyú is hatékonyabb, tehát a kis söntág is többet tud vinni.

hjozsi




More information about the Elektro-etc mailing list