[elektro-etc] Csekk dij...

Topybear topybear at chello.hu
Thu Nov 22 10:26:19 CET 2007


>> eleinte toporzékolok a pénztárnál, hogy haladjunk, haladjunk, aztán
>> rájövök, hogy nem Pesten vagyok, hova a francba rohanok. :) Valahogy
> 
> Másképp beszélnél, ha lumbágód lenne, és rohadt kellemetlen állni. :-))

Amilyen komótosak néha, akár le is ülhetnél! :)))

> 
>> PS: Akit esetleg jobban érdekel a környék története, annak érdemes
>> Lázár István Kiált Patak vára c. könyvét elolvasnia. Abból azért szépen
>> kiderül, hogy a Bodrogköz csöndes halódása már rég elkezdődött és
>> gyakorlatilag minden rendszer csak hozzátett még egy-két lapáttal.
> 
> Az is benne van, hogy miért? Mert az lenne a nagy dolog, ha valaki rá 
> tudna egész konkrétan, és bizonyító erővel mutatni ezekre a 
> visszásságokra az okok feltárásával is, de úgy, hogy az bizonyító erejű 
> legyen, ne csak sima kinyilatkoztatás.

Miért? Ki tudja... Nem látni bele a fejekbe. Miért vezetnek úgy egy 
vasútvonalat, hogy 1 kilométerre menjen el a a falu mellett, az állomást 
meg úgy helyezik el, hogy ne a legközelebbi ponton legyen, hanem vagy 2 
km-t kelljen gyalogolni? Hely volt, a terepi adottságok végig ugyanazok. 
Mégis így csinálták. A valódi okokat sokszor nehéz kitalálni.

> Van szerepe az állandó árvíz-belvíz témának ebben? Amikor 
> Sátoraljaújhelyre jártam nem nagyon rég, ijesztő volt a végeláthatatlan 
> víz, amerre csak a szem ellát.

Nyilvánvalóan van, többek közt ezért is rosszak a földek. Régen a 
gazdálkodás eleve hozzá volt igazítva az adottságokhoz, aztán persze 
próbálkoztak dréncsövezéstől kezdve mindennel. Sivatagban is lehet 
kajakversenyt rendezni, csak nem túl gazdaságos. :)
Azon sokan meg szoktak lepődni, hogy kiadósabb áradáskor az Újhelybe 
vezető út mellett csobog a víz. :) De ez ott helyi sajátosság, közel a 
Bodrog és az út alacsonyan fekszik.

Topy



More information about the Elektro-etc mailing list